Processor te warm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lollyftw

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2008
Hallo,

Sinds een paar weken(ik heb mijn computer al een half jaar) start soms mijn computer steeds opnieuw op. Althans, dat is wat ik denk, mijn scherm wordt zwart en de computer maakt het geluid wat hij altijd maakt als hij opstart.
Nu heb ik PCwizard en Everest Home Edition gedownload, en PCwizard geeft het volgende:

Processor Temperatuur : 67 °C
Moederbord Temperatuur : 34 °C
Power/Aux Temperatuur : 22 °C
ACPI Thermal Zone : 40 °C
:
Processor : Thermal Diode
Intel Core 2 Duo (Core 1) : 38 °C
Intel Core 2 Duo (Core 2) : 37 °C

Maar everest zegt weer iets anders:
Moederbord 34 °C (93 °F)
CPU 22 °C (72 °F)
Aux 67 °C (153 °F)
GPU 41 °C (106 °F)
Seagate ST3250620AS 25 °C (77 °F)

Ik heb naar mijn voeding gekeken en die blijkt toch vrij koud te zijn, nu weet ik alleen niet of de temperatuur van mijn processor normaal is.

Iemand hiervoor een oplossing?

Mvg,

Ga je bios is in als de pc weer op nieuw opstart. Daar vind je de metingen van het moederbord zelf die meestal beter zijn dan PCwizard / Everest

Als je bios dezelfde temperaturen geeft als je hierboven hebt gepost kun je de volgende dingen doen. Lijkt er namelijk op dat je processor zichzelf automatisch uitschakelt om beschadigingen te voorkomen, 67 graden zit zeg maar tegen de grens van z'n maximum temperatuur.

1. Zit er koelpasta op je processor? Zo nee, zo snel mogelijk aanbrengen.
2. Als er wel koelpasta op zit kun je er aan denken kabels zo veel mogelijk weg te werken (langs de zijkanten van je kast bevestigen) en een extra ventilator in de kast te plaatsen om de airflow te verbeteren.
3. Als er al ventilatoren in je kast zitten (m.u.v. de ventilator op je processor), kun je er aan denken een nieuwe processorventilator aan te schaffen, hier kunnen we je ook mee helpen als je aangeeft om welke processor het precies gaat.

...

Hallo,

Bedankt voor de reacties, ik heb nu weinig tijd dus ik zal morgen kijken wat ik kan doen! Dan zal ik ook hier posten of het geluktt is of niet.

Mvg,

Hallo,

Ik heb in de bios gekeken en de processor bleek 67 graden te zijn. Nu heb ik een paar andere bestanden gedownload zoals coretemp, en die geeft aan dat de temperatuur ook rond de 40(al wat afgekoeld trouwens) graden is.
Ik heb trouwens 5 fan's in mijn computer zitten dus dat gaat wel goed. De processor die ik heb is de Intel core 2 duo E8400.
Voorheen heb ik hier nog geen problemen mee gehad, maar sinds een paar weken wel dus vrij raar.
Nu weet ik ook niet precies hoe dat koelpasta werkt...

Iemand nog een reactie?

Mvg,

Laatst bewerkt:
gewoon opendoen en alle stof verwijderen... Zien of alle ventilatoren nog goed draaien. Koelpasta is aan te brengen tussen de processor en de koelvin (groot ijzeren spul waarop meestal je cpu-cooler draait)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan