Processor uitschakelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

soege

Gebruiker
Lid geworden
31 jan 2008
Hey,

Ik wil graag Scarface weer spelen en was mij verteld dat je het weer werkend kon maken als je een dual core hebt d.m.v. 1 processor uit te schakelen.

Ik vroeg me af of ik dit kan doen zonder dat mijn computer naar de vielestijnen gaat of kuren krijgt.

Alvast bedankt,
soege

Je zou het in de BIOS kunnen instellen maar lang niet elke bios ondersteunt het. Wat je wel kan doen is het volgende. Open scarface, draai taakbeheer. Ga naar processen. Zoek iets in de richting van scarface.exe en klik er met de rechtermuisknop op. Klik op affiniteit (oid). Deselecteer core0 en dan draait t spel alleen op core1 (ofwel je tweede core en heeft het minder last van andere processen).

Ik zal het eens proberen, maar als ik Scarface zo opstart, dan kan ik het wel gewoon spelen, alleen de graphics zijn helemaal vaag en blokkerig, ik weet niet of dat dan wel weggaat. want het spel doet het wel gewoon.

Mijn computer zou het makkelijk aan moeten kunnen.

Ik zal het eens proberen, maar als ik Scarface zo opstart, dan kan ik het wel gewoon spelen, alleen de graphics zijn helemaal vaag en blokkerig, ik weet niet of dat dan wel weggaat. want het spel doet het wel gewoon.

Mijn computer zou het makkelijk aan moeten kunnen.

Uhm, Ik zou toch maar eens je GPU gaan checken.
Als je de info van je pc heb zet die er even bij.

Heb je de resolutie in het spel wel verhoogt? Als je een 24'' scherm hebt en je speelt het op 480*640 dan wordt het er inderdaad niet beter op.

CPU: DualCore Intel Pentium D 830, 3000MHz (15x200
Videokaart: NVIDIA GeForce GT 220 (1024mb DDR 3)

Videokaart is net nieuw, heb ik nog niet zolang geleden gekocht, er zat eerst een 128mb videokaart in(standaard)
Ik weet niet of jullie nog meer moeten weten, ik heb dit opgezocht in everest(ik weet er anders niet hoe ik aan die gegeven moet komen lol)

Meestal is de standaard resolutie 800x600 (nee ik heb niet zo'n groot tv scherm, ik heb gelukkig maar een 19'' monitor)
EDIT: Mijn resolutie stond al op 1280x1024

Deze beelden heb ik ingame
http://www.betaarchive.com/forum/viewtopic.php?t=12729

BTW: Compatibilitie heb ik ook al naar Windowx xp en die dingen gezet, maar hielp ook niets

Laatst bewerkt:
CPU: DualCore Intel Pentium D 830, 3000MHz (15x200
Videokaart: NVIDIA GeForce GT 220 (1024mb DDR 3)

Ik weet niet of jullie nog meer moeten weten, ik heb dit opgezocht in everest(ik weet er anders niet hoe ik aan die gegeven moet komen lol)

Meestal is de standaard resolutie 800x600 (nee ik heb niet zo'n groot tv scherm, ik heb gelukkig maar een 19'' monitor)
EDIT: Mijn resolutie stond al op 1280x1024

Start -> uitvoeren -> DxDiag :p werkt ook
Maar ja als ik zo de requirements van Scarface zie...
Zou dat makelijk moeten kunnen en sins je zulke spullen heb denk ik ook wel dat je genoeg RAM hebt.
Maar probeer eens te spelen met je grapic settings andere resolutions proberen.

Ik heb vanalles geprobeerd:

compatibilitie anders ingestelt, ingame config veranderd. en met 1 processor geprobeerd via taakbeheer maar niets blijkt te werken

ik heb trouwens 3GB geheugen

BTW: ik zou het eventueel op onze andere computer proberen, die heeft ook windows 7 maar is een single core

Ik heb op de andere computer even geprobeerd, daar werkt hij wel op(windows 7 single core)

Maar ik wil hem ook op de andere pc kunnen spelen, zou ik dan 1 processor uit kunnen schakelen bij ''msconfig''
en dan aantal processors aan vinken en die op 1 zetten en opnieuw opstarten?

is dat veilig om dat te doen? want ik wil namelijk mijn computer niet stuk hebben of wat dan ook

Laatst bewerkt:
Ik heb vanalles geprobeerd:

compatibilitie anders ingestelt, ingame config veranderd. en met 1 processor geprobeerd via taakbeheer maar niets blijkt te werken

ik heb trouwens 3GB geheugen

BTW: ik zou het eventueel op onze andere computer proberen, die heeft ook windows 7 maar is een single core

windows 7 met single core...:shocked:
Knap dat die dat kan:p

Ik heb op de andere computer even geprobeerd, daar werkt hij wel op(windows 7 single core)

Maar ik wil hem ook op de andere pc kunnen spelen, zou ik dan 1 processor uit kunnen schakelen bij ''msconfig''
en dan aantal processors aan vinken en die op 1 zetten en opnieuw opstarten?

is dat veilig om dat te doen? want ik wil namelijk mijn computer niet stuk hebben of wat dan ook

Ik zelf denk dat het geen kwaad zou kunnen hij zal alleen een STUK trager zijn omdat alles wat normaal op 2 cores draaide en nu op 1.

Ik had er een slecht gevoel over, maar ik heb eens 1 processors uitgeschakeld en scarface geprobeer, het werkt:D:thumb:

Bedankt voor jullie reacties!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan