processor upgrade

Status
Niet open voor verdere reacties.

whisper380

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
12 jan 2009
Hallo

ik heb een klein vraagje dus hoop dat die snel is opgelost.
ik heb een intel celeron processor van 2,66 ghz single core.
nu heb ik op markplaats een intel pentium 4 processor van 3,0 ghz met hyper treading
technologie. met de zelfde socket nummer (478).
is dit de moeite waard om te upgraden?

alvast bedankt.

Ja, maar ik weet niet of je moederbord Hyperthreading ondersteunt..

dat weet ik dus ook nie.
ik heb een packard bell ixtreme light 1610
in iedergeval bedankt voor je hulp.

Kijk met PCWizard even welk moederbord je hebt. Kan je er makkelijk achter komen ;)

volgens de packard bell site heb ik een gigabyte Columbia V (GA-8SIML-NF5) Ver 2.0
en het standard moedrbord zit er nog in dus denk dat het deze is maar ik zal vanavond thuis ook wel kijken met pcwizzard.
maar kan dit moederbord die processor aan?
alvast bedankt probleempjes

als het goed is ondersteund jou moederbord de processor gewoon. Zie post van mrmusic hieronder...

Laatst bewerkt:
als ik er een andere processor in wil zetten kan dit alleen een p4 zijn tot 2,8ghz zonder ht technologie. klopt dit?

is het dan de moeite om eeen upgrade uit te voeren?

Vanuit een Celeron naar P4 is zoiezo al een upgrade (Deed ik bij mij thuis ook, ging ineens een stuk vlotter dan de Celeron 2,4 Ghz).

Maar dan kan je inderdaad niet hoger (Als ik het goed lees dit keer) dan 2,8 Ghz zonder HT.

mijn moederbord heeft ook nog agp is het dan beter dat ik naar een nieuw moederbord uit gakijken met pci express en met p4 processor of raden jullie mij iets anders aan

mijn moederbord heeft ook nog agp is het dan beter dat ik naar een nieuw moederbord uit gakijken met pci express en met p4 processor of raden jullie mij iets anders aan

Op zich beter, maar de kans is 00% dat je dan meer dan dat alleen nodig hebt:

- moederbord
- processor
- geheugen
- videokaart
- voeding

Ligt eraan (wat je er mee gaat doen) hoeveel je er aan wilt uitgeven. Wat je nu hebt, kan je upgraden naar P4 met 2,4/2,8 Ghz. AGP is zo slecht nog niet. Is goedkoper dan PCIExpress. Maar veel snelheid heb je er niet door.

Moet voortaan toch wat sneller typen...

voeding heb ik nie nodig zit sind een half jaar een 550 watt voeding in van huntkey.
omdat ik wat licht in me kast heb gemaakt.
en een videokaart is ook overbodig omdat ik nie zulke zware spellen speel dus die kan eventueel later.
maar wat raden jullie aan voor moederbord ben bereid om 130 euro te betalen voor een upgrade.
(met de beste processor als mogelijk is en met zoveel mogelijk geheugen.
in iedergeval bedankt voor de hulp probleempjes en mrmusic

wat ik ermee wil bereiken snellere pc en iets beter om gta sa op te spelen.
bestel het liefst bij conrad omdat ik daar een account heb en hele gede ervaringen mee heb.

Laatst bewerkt:
voeding heb ik nie nodig zit sind een half jaar een 550 watt voeding in van huntkey.
omdat ik wat licht in me kast heb gemaakt.
en een videokaart is ook overbodig omdat ik nie zulke zware spellen speel dus die kan eventueel later.
maar wat raden jullie aan voor moederbord ben bereid om 130 euro te betalen voor een upgrade.
(met de beste processor als mogelijk is en met zoveel mogelijk geheugen.
in iedergeval bedankt voor de hulp probleempjes en mrmusic

wat ik ermee wil bereiken snellere pc en iets beter om gta sa op te spelen.

Het probleem is dat een AGP videokaart die je nu hebt, niet op een nieuw moederbord past, die heeft PCI-e.
En je huidige geheugen is DDR1, op een ander moederbord heb je minimaal DDR2 geheugen nodig.

Met je voeding is inderdaad niks mis.

Dan laat ik het bij deze over aan Mrmusic / Marsmannetje en overige mensen.

Wat ik wel weet.. 130 euro voor een moederbord, processor, en geheugen... Succes.

Succes verder.

dat weet ik allemaal maar wileen upgrade set kopen maar weet nie welke.
en zoals ik al zei op een onboard grafische kaart kan ik gta sa ook spelen dus dat is niet zo zeer een probleem en videokaart koop ik later wel bij.
en met upgrade bedoel ik moederbord-processor-geheugen in een pakket.
alvast bedankt weer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan