processor upgraden

Status
Niet open voor verdere reacties.

HpLaptopUser

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2010
Heren en dames, een goede avond.

Ik had nog ergens een oude desktop staan onder het bureau onder de stof. Ik besloot om een begin te maken deze om te bouwen tot een snellere maar dit hangt af van de kosten anders koop ik een nieuwe.

Ik heb een desktop pc met deze gegevens:

Moederbord: K7S41GX
Processor: AMD Sempron @ 1200 MHz
Fysiek geheugen: 768 MB (1x 512 1x 256)
Videokaart: Nvidia Geforce Mx440
Besturingssysteem: Windows XP SP1 32 bits

Ik zet Win XP om naar SP2 en daarna door naar Win 7.

Ik zou graag een andere processor in willen bouwen. Het probleem is dat ik niet weet wat ik daarvoor moet veranderen? Ik wil bijvoorbeeld een Quad Core of Core 2 Duo erin zetten. Wat moet ik hiervoor veranderen om hem werkend te krijgen?

Welkom op Helpmij.:)

Geen geld meer instoppen is weggegooid geld.

Dit hangt van je moederbord af, kijk in de user guide welke proces socket je hebt en zoek op internet een bijpassende processor. Dit wordt er altijd bij vermeld. Trouwens win7 op deze computer gaat denk ik niet werken want de graphics zien er dan niet uit. Heb ik zelf ook.

Hoi,

Ben bang dat wat je wilt niet gaat lukken althans win 7 op deze pcen qua processors zou je op dit moederbord deze processors kwijt kunnen
in ieder geval geen dual core
Heb eventueel nog een athlon 1700 voor je maar of je daar veel mee opschiet?????

Laatst bewerkt:
Dit hangt van je moederbord af, kijk in de user guide welke proces socket je hebt en zoek op internet een bijpassende processor. Dit wordt er altijd bij vermeld. Trouwens win7 op deze computer gaat denk ik niet werken want de graphics zien er dan niet uit. Heb ik zelf ook.

Ik had 2 van deze pc's met dezelfde specificaties, heb windows 7 erop gezet. Driver van Nvidia erop geinstalleerd en werkt prima en zie er fantastisch uit. Geen problemen mee. Wat jij bedoelde had ik voor dat ik de driver had geinstalleerd ook. Via mijn collega dit erop gezet en het werkt ideaal :D. Maar User Guide, is dan voor dit moederbord overal hetzelfde? Dan zou ik die op internet moeten zoeken denk ik maar ik zal eens gaan rond zoeken.

Hoi

je hebt dus een socket 462 kan je in mijn link zien in mijn vorig bericht

Dank jullie wel voor jullie reacties. Het zal waarschijnlijk weggegooid geld worden. Maar dan word dit een pc tje voor Internet en school gebruik. Oke en nog een vraagje:

Als ik een ''betere'' moederbord kan krijgen kan je die gewoon omzetten met de huidige?
Moet ik dan ook op dat moederbord alles laten zitten en alles erop nieuw aansluiten?

Dank jullie wel voor jullie reacties. Het zal waarschijnlijk weggegooid geld worden. Maar dan word dit een pc tje voor Internet en school gebruik. Oke en nog een vraagje:

Als ik een ''betere'' moederbord kan krijgen kan je die gewoon omzetten met de huidige?
Moet ik dan ook op dat moederbord alles laten zitten en alles erop nieuw aansluiten?

EDIT: @ Crash: als je mijn eerste post had gelezen las je dat die onder een bureau vandaan kwam onder de stof. En weggegooid geld, als bedrijfsleider zou ik er zo nutteloos 1500 euro erin stoppen dus kwa geld maakt mij dat niet uit.

Hoi,

Dan moet je ook kijken naar een moederbord waar een agp slot opzit en waar je huidige geheugen op zou passen maar dat is allemaal gedateerd ik zou voor een upgrade set gaan of voor een nieuwe maar dat is maar hoe breed je beurs is

Ben het niet helemaal eens in dit geval...

Een andere processor, zoals b.v. een Athlon2800+ of 3000+ Socket 462, is te koop rond de 20 euro, gebruikt.
En dan heb je al een hele boost te pakken!!
Wat extra geheugen, ander AGP videokaartje, extra geheugen stripje en voor een investering van rond de 75,- euro heb je weer een prima PC die aan JOUW WENSEN EN EISEN voldoet, meer dan dat zelfs!

Laatst bewerkt:
Ben het niet helemaal eens in dit geval...

Een andere processor, zoals b.v. een Athlon2800+ of 3000+ Socket 462, is te koop rond de 20 euro, gebruikt.
En dan heb je al een hele boost te pakken!!
Wat extra geheugen, ander AGP videokaartje, extra geheugen stripje en voor een investering van rond de 75,- euro heb je weer een prima PC die aan JOUW WENSEN EN EISEN voldoet, meer dan dat zelfs!

Hey Topper, kijk mensen dit soort mensen moeten er eigenlijk rondneuzen op het forum ipv de jochies die met hun 400 euro dure pc in de aanbieding en hun Quad Core processor die staan te popiopen om niks. Maargoed Mrmusic. Welke voorkeuren zou jij mij geven?

Hoeveel extra geheugen
Welke AGP videokaart
Geheugen stripje is toch zo'n wit brede plaatje?
Welke Processor (met hoeveel MHz)
Hoeveel Interne geheugen (max voor 32 bits)

@mr music,

volgens mij ondersteund het moederbord geen Pc 3200 max pc 2700 geheugen
@ ts voor je werk moet dit voldoende zijn

@mr music,

volgens mij ondersteund het moederbord geen Pc 3200 max pc 2700 geheugen
@ ts voor je werk moet dit voldoende zijn

Ja dat klopt, maar hoe weet je wat er max in kan? pc2700 geheugen of pc3200? Ik werk met PCWizard 2010 kun je daarop zien hoeveel je max kan instoppen?

Ik ben voorstander van HP (als je mijn andere bericht had gelezen :P) dus daar ga ik nog ff naar opzoek.

Mensen bedankt

Hoi,

Als je in mijn vorig bericht op moederbord klikt krijg je je moederbord te zien en dan bij geheugen staat DDR 333/266 oftewel ddr 1 pc 2700 of ddr 2100

Hoi,

Als je in mijn vorig bericht op moederbord klikt krijg je je moederbord te zien en dan bij geheugen staat DDR 333/266 oftewel ddr 1 pc 2700 of ddr 2100

Ohw sorry, ik had niet gezien dat ik daarop kon klikken. Maar in principe is 333 dus altijd pc2700 en 266 pc2100?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan