Processor upgraden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

joey1123

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2011
Hallo, ik vroeg me af welke processor ik moet kopen? Budget ligt ongeveer rond de 300 euro.
Gebruik pc voornamelijk voor gaming en heb onlangs al een videokaart upgrade gedaan, nu de processor nog.

Heb zelf niet heel veel verstand van processoren vandaar deze vraag.

Welke raden jullie mij aan?

Specs: specs.png

Hoi,

Welke videokaart heb je dan en denk dat je misschien over kan op intel

Aan de cpu support lijst te zien zal je dan ook je moederbord moeten vervangen. Voor 300 euro kan je een rappe i5 processor + mobo scoren bij Intel, of je kunt kiezen voor een octa-core + mobo van AMD. Net waar je voorkeur naar uit gaat ;)

Aan de cpu support lijst te zien zal je dan ook je moederbord moeten vervangen. Voor 300 euro kan je een rappe i5 processor + mobo scoren bij Intel, of je kunt kiezen voor een octa-core + mobo van AMD. Net waar je voorkeur naar uit gaat ;)

Bedankt voor de snelle reactie ;) !

Wat scoort over het algemeen beter, Intel of AMD? En welk type cpu en moederbord zou ik dan aan moeten schaffen? Qua recensie score etc. Gezien het feit dat er nogal veel type's zijn..

Heb werkelijk geen idee namelijk

Laatst bewerkt:
ze zijn allebij heel goed maar intel is iets 'professioneler' voor enthousiasten.

@pcexpert: wat een onzin. Intel heeft betere single threaded prestaties, terwijl bij AMD juist focust op de multi threaded prestaties. Het is dus toepassingsafhankelijk welke beter is. Momenteel voor gamen is Intel beter omdat de meeste games nog maximaal 4 cores kunnen benutten.

Dus ga a.u.b. geen onzin over professioneler rondbazuinen. Zowel Intel als AMD hebben een professionele lijn, maar dan praten we over nog geheel andere processoren.

ze zijn allebij heel goed maar intel is iets 'professioneler' voor enthousiasten.

@pcexpert: wat een onzin. Intel heeft betere single threaded prestaties, terwijl bij AMD juist focust op de multi threaded prestaties. Het is dus toepassingsafhankelijk welke beter is. Momenteel voor gamen is Intel beter omdat de meeste games nog maximaal 4 cores kunnen benutten.

Dus ga a.u.b. geen onzin over professioneler rondbazuinen. Zowel Intel als AMD hebben een professionele lijn, maar dan praten we over nog geheel andere processoren.

Ik denk dat ik maar voor Intel ga, maar welk type etc zou ik dan moeten kiezen??

Het is de processor en moederbord geworden die u mij hebt aangeraden. Reviews waren ook goed dus ik ben benieuwd. Krijg hem morgen in huis.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan