Processor Valt uit Probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Achmed1

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2007
Hallo

ik heb een probleempje met me processor. Ik heb gisteren me processor ff eruit gehaald om het schoon te maken, maar als ik het weer terug nu doe dan gaat het voor een paar seconden aan dan valt het weer uit wat kan er mis mee zijn eerst werkte het goed. Wat kan ik doen kan het zijn dat ik het te vaak probeer dat er iets mis gaat me me moederbord,want ik probeer het steeds? want het valt heletijd uit

Wat kan ik doen :(:(

Laatst bewerkt:
Goedemorgen,

Bij het terug plaatsen heb je toen ook weer koelpasta er tussen gedaan?

Modag

Nee dat heb ik niet gedaan. Want het is ik ben niet zo ervaren met hardware maar ik dacht het zou makelijk zijn. Maar is het gevaarlijk dat het steeds uit valt kan het je moederbord beschadigen

Hoi,

Ja dat lijkt me wel dus zou ik even naar de plaatselijke pc winkel gaan en een tube koelpasta halen zijn de kosten niet .
En als je het er tussen doet is een klein druppeltje al voldoende.
Modag

Laatst bewerkt:
Hoi,

Het lijkt mij verstandiger om even nieuw er tussen te doen en heb je ook het draadje van de processorkoelventilator weer op het moederbord aangesloten.

Modag

Jah da heb ik wel gedaan zou het nie beter zijn dat ik een niewe processor koeler erop plaats!

Hoi,

Als deze draaid dan zou die goed moeten zijn, probeer het nu eerst even met nieuwe pasta
eerst de oude eraf halen met keukenrol papier en dan een druppeltje pasta terug en kijk dan eens wat hij doet.
Dat is op dit ogenblik even het beste wat je kan proberen je kan altijd nog vernieuwen.
Ik neem aan dat je alleen de koeler van de processor eraf hebt gehaald en de procssor hebt laten zitten he.

Modag

Laatst bewerkt:
Eigenlijk denk ik dat de koelpasta niet het probleem is....

Een processor kan daardoor wel problemen krijgen omdat ie te warm wordt, maar niet na een paar seconden.

Maar waarom heb je de processor eruit gehaald om schoon te maken???
Een processor wordt niet vuil hoor. Ik denk zelf dat je de processor het probleem is.
Misschien defect geraaktdoor dit hele gebeuren.

- Hoe heb je de processor eruit gehaald en heb je rekening gehouden met statische
elekticiteit??

- Tijdens het schoonmaken, misschien een pootje verbogen??

- Op de goedemanier terug geplaatst (pootje gebogen??)

Laatst bewerkt:
zou het nie beter zijn dat ik een niewe processor koeler erop plaats
Waarom een nieuwe koeler als de oude goed werkt? Gewoon een druppeltje pasta ertussen, goed verdelen over het koeloppervlak en het werkt weer als vanouds.

Een processor kan daardoor wel problemen krijgen omdat ie te warm wordt, maar niet na een paar seconden:evil:
Een processor heeft wel degelijk binnen een paar seconden problemen als er geen koelpasta is. Op dat moment kan de warmte helemaal nergens naar toe worden afgevoerd en dus is de processor in enkele seconden bloedheet!

Een processor heeft wel degelijk binnen een paar seconden problemen als er geen koelpasta is. Op dat moment kan de warmte helemaal nergens naar toe worden afgevoerd en dus is de processor in enkele seconden bloedheet!

Dat is echt onzin!!! Bij m'n oude pc had ik er ook geen koelpasta tussen zitten. Goed schoonmaken en beide goed tegen elkaar drukken. Zo heb ik 3 jaar gedraaid ZONDER problemen!!

Koelpaste verricht geen wonderen hoor, het HELPT alleen de warmte beter overtedragen. Zelf als je TE veel koelpaste plaatst kan hij zijn warmte nog slechter kwijt als geen koelpasta.

Laatst bewerkt:
Eigenlijk denk ik dat de koelpasta niet het probleem is....

Een processor kan daardoor wel problemen krijgen omdat ie te warm wordt, maar niet na een paar seconden.

Maar waarom heb je de processor eruit gehaald om schoon te maken???
Een processor wordt niet vuil hoor. Ik denk zelf dat je de processor het probleem is.
Misschien defect geraaktdoor dit hele gebeuren.

- Hoe heb je de processor eruit gehaald en heb je rekening gehouden met statische
elekticiteit??

- Tijdens het schoonmaken, misschien een pootje verbogen??

- Op de goedemanier terug geplaatst (pootje gebogen??)

Kijk ik heb alleen die Processor koeler eruit gehaald en schoon gemaakt processor heb ik niet eruit gehaald alleen dat koeler maar tijdens het terug zetten ging het beetje moeilijk met die pinnetjes.

- Ik start de pc oke die koeler draait zeker 15 seconden of soms minder dan valt het uit. Maar is het gevaarlijk voor de pc dat het steeds uitvalt??

Laatst bewerkt:
Hoi,

Als ik zo lees heb je wel de processor ermee uitgehaald want hoeveel pinnetjes zag je ongeveer.
Zag het er ongeveer zo uit als op de foto's van deze site:
http://images.google.nl/imgres?imgu...sor&um=1&start=1&sa=X&oi=images&ct=image&cd=1
Modag

ik zag 4 pinnetjes er waren kijk tijden het terugzetten waren ze beetje gebogen. Het ging moeilijk om terug te zetten maar na eentijd zat het heel goed vast. Ik start de pc hij gaat aan na 10 seconden valt het uit. Het is een standaart dual core processor boxed.Kan het zijn dat me pc is beschadigd want ik had een paar keer probeert toen viel het uit - Ik heb niks gedaan met me processor maar ik heb alleen die cooler schoon gemaakt processor zat er netjes in

Laatst bewerkt:
Hoi,

Dat zijn de pinnetjes van de aansluiting van procesventilator op het moederbord bedoel je die?

Modag

Hoi ,

Dat zijn volgens mij de pinnen waarmee je de koeler op het moederbord vast zet .
Het wordt voor mij niet makkelijk om vanuit hier een oplossing te geven voor dit probleem misschien dat er in je omgeving iemand is die er ook verstand van hebt, en anders zou ik even met de pc naar de plaatselijke pc winkel gaan misschien dat die het probleem met je kunnen bekijken.

Modag

Hoi,

Ik hoop echt dat je jezelf goed statisch ontladen hebt, want met name het geheugen is hier zéér gevoelig voor. Je weet zeker dat het de processor is die dienst weigert?

Groeten,

René

Hoi,

Ik hoop echt dat je jezelf goed statisch ontladen hebt, want met name het geheugen is hier zéér gevoelig voor. Je weet zeker dat het de processor is die dienst weigert?

Groeten,

René

Ja het is de koeler eigenlijk die zit volgens mij neit goed erop want het is beet je los het gaat moeilijk erin !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan