Processor valt uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

droemel

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2007
ik heb sinds kort het volgende probleem: als ik gewoon op pc bezig ben, niet echt heel zware verrichtingen, dan valt ie gewoon uit
processor blijft dan nog wel draaien, maar beeld valt uit en zegt dat het geen signaal meer krijgt, net hetzelfde met het geluid: het valt gewoon weg

het enige dat ik dan kan doen is de computer uitschakelen ( knop gedurende 5 seconden induwen ) en dan trg opnieuw opstarten, en dan is er geen probleem

weet iemand hoe dit zou kunnen komen? ik heb temp bekeken met everest, en dit lijkt vrij normaal, denk ik toch:

http://img238.imageshack.us/img238/420/temperatuurbs5.jpg

ik heb pc ook al gecontroleerd op virussen met norton antivirus, en ik heb geen virus op pc staan, dus daar schuilt het probleem ook al niet

ik hoop dat iemand mij kan helpen ... dank bij voorbaat

Laatst bewerkt:
Heeft je voeding wel genoeg vermogen? Als je pc zwaar belast wordt kan het zijn dat je voeding het niet aan kan.

Door even te kijke in de kast hoeveel watt hij is , en dan even je specs van je PC tonen hier .:D

zou je dat ff kunnen uitleggen wat je bedoelt, want ksnap niet goed wat ik juist moet doen ... sorry

Doe de kast open en kijk naar de voeding miss zit er een sticker op met De hoeveelheid watt, Als wij dan kijken wat voor processor Videokaart enz je hebt kunne we miss zien of ze voeding genoe ies:D

Voeding is inderdaad niet heel zwaar voor een Pentium 4. Je moet toch minimaal gaan denken aan 350W - 400W.

Maar of dit ook het probleem is dan kun je alleen maar gaan uittesten. Je zou je PC open moeten maken en dan van zoveel mogelijk appararten even de voedingstekker eruit halen zodat je alleen de Harddisk overhoudt. De rest is meestal niet nodig om er toch mee te kunnen werken.

Als hij het dan wel goed doet dan steeds 1 apparaat (Diskette/Cd-rom/DVDspeler etc) weer aansluiten en weer gaan testen.

Krijg hij dan ineens weer problemen dan even voor de zekerheid het laatste apparaart weer losmaken en iets anders aansluiten om uit te sluiten dat mogelijk daar een probleem mee is. Krijg je dan uiteindelijk weer problemen dan kun je toch wel stellen dat de voeding het niet trekt.

250 Watt is iss te weinig voor een Pentium 4, dan ook een een videokaart met 512 MB, Vandaar de uitval van beeld. Probeer een voeding met idd 350 of 400 watt. als je die nog ergens hen ligge .

Welkom op Helpmij.

Je vraag is verplaatst naar een geschiktere sectie. (hardware --> systeem

heb ik niet liggen ... kost het veel om het te kopen?

Simpele voeding kost je 25 euro. Maar dan heb je dus een voeding die klinkt als een stofzuiger en is zeker niet aan te raden. Het beste kun je niet besparen op een voeding aangezien de goedkopere altijd minder prestatie leveren tov de duurdere zoals Zallman waarbij je toch moet gaan denken aan 80 - 120 euro.

Maar ik zou eerst gaan testen of het ook daadwerkelijk de voeding is. Zou mooi zijn als je een voeding van iemand even kom lenen maar anders toch proberen zoals ik eerder aangaf.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan