processor van 2.8 op 3.4 kan dat?

Status
Niet open voor verdere reacties.

michael.J

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2001
Berichten
743
Hallo ,


Ik stel de vraag boven al maar goed ıs het mogelıjk om een cooler van een amd athlon 2.8 64 bıt op een processor van 3.4 amd athlon 64 bıt te plaatsten of moet je perse een cooler hebben dıe daar precıes voor gemaakt ıs?

Alvast erg bedankt!!!

Mıkey
 
Het staat op je doosje van je cooler waar hij precies voor geschikt is.
 
hoı

probleem ıs dat ık dıe processor doosje nıet meer heb .??

weet jıj mısschıen hoe ık dat kan vınden ?

bedankt alvast


mıkey
 
een koeler van een cpu die onder de 3ghz zit zou ik niet op een cpu boven de 3ghz zit plaatsen ... of als je lawaai en een kapotte cpu wil ...
 
Serverdude zei:
een koeler van een cpu die onder de 3ghz zit zou ik niet op een cpu boven de 3ghz zit plaatsen ... of als je lawaai en een kapotte cpu wil ...


90% van de koelers van enige tijd terug kunnen gewoon op een snellere processor. Mijn koeler die ik bijna 3 jaar geleden gekocht heb (op een P4 2,8 ghz) voldoet nu, volgens de specs van de fabrikant, tot aan de nu snelst leverbare processor. Dus wat je schrijft is onnodig paniek zaaien, je kan beter, zoals betrus al schrijft, gaan kijken op de site van de fabrikant wat die zeggen, tot welke snelheid de koeler aankan.
 
dat is geen paniek zaaien, de fabrikant bouwt steeds een reservecapaciteit in, daar er snel stof in de koeler kan komen, waardoor de efficientie daalt ...
als jouw systeem stofvrij is is dat inderdaad allemaal geen probleem !
 
Mijn koeler van een amd K-6 550 mhz draait nu op 7(!) volt op een athlon xp 1800+. Idle 48 graden en load 60 graden maximum. Dus het kan zeker geen kwaad.
 
Serverdude zei:
dat is geen paniek zaaien, de fabrikant bouwt steeds een reservecapaciteit in, daar er snel stof in de koeler kan komen, waardoor de efficientie daalt ...
als jouw systeem stofvrij is is dat inderdaad allemaal geen probleem !


Deze is gemaakt ten tijd van de 2 ghz en ondersteunt nog steeds alle denkbare snelheden.
Ook deze komt uit het 2 Ghz tijdperk en kan nog steeds 'alles' aan.
En ook deze is al een bejaarde koeler.

Zomaar drie voorbeelden waarvan ik weet dat ze al een paar jaar oud zijn, maar nog steeds alle snelheden ondersteunen, gewoon kijken bij de fabrikant naar de specs, lijkt mij dus de meest voor de hand liggende stap.
 
Laatst bewerkt:
hoi

Het zal wel lukken ben net thuis ,zal effe op de site van fabrikant kijken ,als je het mij vraagt moet het wel ukken ,maar voor de zekerheid toch effe kijken..jongens bedankt!!

Mikey:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan