Processor van MOBO.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
Ik zie geen CPU sectie, dus dan maar hier :).

Kan je een CPU makelijk los maken en in een andere PC zetten? (of hebben jullie meer info nodig om deze vraag te kunnen beantwoorden?)

Hebben we veel te veel secties maar geen cpu sectie :p

Maar over je vraag. Een cpu losmaken is niet moeilijk, gewoon uit zijn socket tillen. Zorg wel dat je niet statisch geladen bent, dus ff de kachel ofzo aanraken. Wat wel moeilijk is, is de koeler. Deze kunnen flink vast zitten en vereist soms wat kracht.

Koelblok losmaken, hendel aan zijkant socket naar boven trekken, processor er uit en bij ander mobo in omgekeerde volgorde hetzelfde.

Geldt dat ook voor redelijk oude gevallen??

Ik ga wel eens even kijken :).

Als het niet lukt krijgen jullie wel pics te zien :).

Laatst bewerkt:
Ok, bij de 1e 2 is dat gelukt. Alleen heb ik hier een geval waar een kaart bovenzit, ok geen groot probleem, maar ik zie nergens een hendel. Hij zit wel vast.

Laatst bewerkt:
Breekijzer of grote schroevendraaier :p

Wat denk je zelf?

De meeste CPU's worden vastgehouden in een socket, er zijn echter ook slot-CPU's. Bij sockets is het inderdaad makkelijk: hendel omhoog en CPU eruit. Bij een slot-CPU moet je meestal de twee klemmen aan de zijkant losmaken en het geheel uit het slot trekken.

En bij CPU's die vastgesoldeerd zijn aan het mobo zal je heel hard moeten trekken :-)

Ik heb er 3 staan.
1 met hendeltje, 1 met klemmetje. En een waar dus wel zo'n ding met staafjes opzit (koelblok??) maar waar ik geen klemmetjes zie.
Is die er uberhaubt vanaf te krijgen (of een normale manier zonder dat iets afbreekt).

Zoals je weet, weet ik zeer weinig van HW:).

Recht (volgens mij :))

attachment.php

Bijlagen

• afbeelding 001.jpg
    afbeelding 001.jpg
    14,7 KB · Weergaven: 94
Ziet eruit als een 486.. Die hebben meestal geen hendel. Weet zelfs niet of ze überhaupt te verwijderen zijn uit het socket.

Het is een 486.

Hmm, zoiets zou toch wel los te krijgen moeten zijn?

Kleine schroevendraaier en dan tussen socket en proc rustig aan alle kanten omhoog wrikken. Tact en beleid..

Proc gaar? Ik heb ze nog.

Oh,

en alles blijft dan heel?

Ah, als jij ze nog hebt... Nah, ik kijk eerst even hoever ik hiermee kom:).

Ik heb de processor van mijne oude 486 ook verwijderd en hier is idd geen hendeltje aan maar zul je met een schroevendraaier onder 1 van de hoekjes van de processor moeten wriemelen totdat deze een klein beetje los komt. Dan ga je naar een ander hoekje en doe je hetzelfde. Dit doe je met alle 4 de hoeken van de processor. Let wel op dat je de processor telkens maar een klein beetje optilt, anders zou je hem kunnen beschadigen.

Mvg.

Geplaatst door Ventrue15
Ik heb de processor van mijne oude 486 ook verwijderd en hier is idd geen hendeltje aan maar zul je met een schroevendraaier onder 1 van de hoekjes van de processor moeten wriemelen totdat deze een klein beetje los komt. Dan ga je naar een ander hoekje en doe je hetzelfde. Dit doe je met alle 4 de hoeken van de processor. Let wel op dat je de processor telkens maar een klein beetje optilt, anders zou je hem kunnen beschadigen.

Mvg.

Ik ben nog niet eens bij de processor :D.

Ik ga eens wat proberen mensen :thumb:.

Waar is mijn CPU nou :8-0:.
Zit die nou op het koelblok?

Linkerplaatje "IBM 004". Op dat ding op het koelblok "Intel 89 92"
attachment.php

Bijlagen

• afbeelding 002.jpg
    afbeelding 002.jpg
    47,4 KB · Weergaven: 65
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug