processor veranderen, wat is waar voor je geld?

Status
Niet open voor verdere reacties.

luke22

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2012
beste helpmij gebruikers,

Ik heb sinds mei een aardige computer gekocht en die verder aangepast aan mijn gaming wensen aangezien ik de desktop hoofdzakelijk gebruik voor gaming.
Mijn specificaties zijn momenteel:

intel i3-2120 3.1 dual-core
asus nvidia geforce gtx 550 ti 1gb single fan
500 watt voeding
standaard msi moederbord: ms-7728 ver. 2.0
500 gb HDD seagate 1.5 TB 7200 RPM

Nu wil ik graag mijn processor en moederbord veranderen aangezien de i3 voor mijn behoeften onvoldoende is.
Daarom geef ik het moederbord en processor aan me zusje en bouw ik daar een andere computer omheen.
Maargoed ik zit dus op internet te kijken voor i5-3330 of i5-3470 en toen bedacht ik me: 'he waarom koop ik geen amd? dat is veel goedkoper zeggen ze'

maar ik heb geen verstand van amd, dus ik hoopte dat iemand mij hierbij kan helpen, zodat ik de specificaties van een i5 heb maar dan als amd, of is intel dan toch beter?

hoe dan ook mijn budget is tot 180 euro voor de processor alleen.

Alvast bedankt,

luke22

EDIT: ik koop me onderdelen eigenlijk altijd bij ww.mycom.nl omdat het daar goedkoper is, daar zouden toch goede tussen moeten staan lijkt me :$ ?

Laatst bewerkt:
de i3 2120 kan iedere game met gemak aan ook op ultra settings
wil je gamen op hogere kwaliteit dan heb je een betere videokaart nodig de GTX550 ti is een instap game kaart...

dankjewel voor de snelle reactie!,

dus wat je eigenlijk zegt is dat de processor nog lang genoeg mee kan en dan toch de videokaart het 'probleem' is?
Ik had al gesproken met iemand anders die heeft mbo erin heeft gedaan en die zei dat de videokaart prima is maar de processor het probleem is?

stel dat ik een andere videokaart koop dan komt het volgende probleem: ik heb pci express 2.0 en alle nieuwe videokaarten zijn 3.0..
Nu weet ik dat het backwards compatible is, maar is het verlies dan niet groter dan de verbetering?
Ik had zitten kijken voor een asus radeon HD 7850 2gb (link: http://www.mycom.nl/Product/Componenten-Videokaart/Asus-Radeon-HD7850-DCII-V2,2GB/1364050 )

Want dan moet ik een ander moederbord hebben :/

EDIT: maar als i3 2120 op ultra settings makkelijk kan waarom gebruiken meeste gamers dan i5 en i7?? dat verhaal over i3 klopt volgens mij niet helemaal... ?

Laatst bewerkt:
het verlies is er niet de HD7850 kan die bandbreedte niet vol trekken pas als je meerdere HD7990 gaat plaatsen zul je verlies lijden

Omdat mensen ook nog willen kunnen multitasken en andere zwaardere applicaties willen draaien

een i7 word hier en op andere foras bijna nooit aan geraden als game processor die heb je gewoon niet nodig
het verschil tussen een i5 en i7 is hypethreading support meer niet en games maken geen gebruik van hyperthreading
het zijn vaak onwentende die een dure processor hebben maar een zwakke videokaart (niet slecht bedoelt naar jou toe hoor)

bij het spelen van games is de videokaart de grootste boos doener
en jij gaat met die GTX550 TI echt geen games op ultra spelen

klikerdeklik zoals je in de benchmark kunt zien doet de i3 het vrijwel even goed als een i5

Laatst bewerkt:
oke ik snap het! :D

Dan ga ik het als volgd doen als ik jouw goed begrepen heb:

aangezien me zusje mijn onderdelen krijgt (voor sims 3 is mijn pc zo goed genoeg) ga ik 1 voor 1 alles vervangen.

Hierbij komt nog dat de moederbord met i3 een graphics adapter heeft waardoor deze gewoon te gebruiken is.

Daarom koop ik eerst processor met moederbord en later videokaart, dan krijgt me zusje die gtx 550 ti.

deze onderdelen leken mij geschikt:
amd fx-8320 (zie link: http://www.mycom.nl/Product/Componenten-Processor/AMD-FX8320-Black-Edition,sAM3/1367184 )
aus moederbord (zie link: http://www.mycom.nl/Product/Componenten-Moederbord/Asus-M5A78LMUSB3,socket-AM3/1179008 )
videokaart hd 7850 asus (zie link; http://www.mycom.nl/Product/Beeld-Videokaart/Asus-Radeon-HD7850-DCII-V2,2GB/1364050 )

met dit totaal plaatje kan ik dus weer een hele tijd vooruit?
(met games als far cry 3, saints row the third, gta 4, battlefield 3, borderlands 2)

als je 1 voor 1 alles gaat vervangen kun je beter volgend jaar op haswel wachten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan