processor veranderen, wat is waar voor je geld?

Status
Niet open voor verdere reacties.

luke22

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2012
beste helpmij gebruikers,

Ik heb sinds mei een aardige computer gekocht en die verder aangepast aan mijn gaming wensen aangezien ik de desktop hoofdzakelijk gebruik voor gaming.
Mijn specificaties zijn momenteel:

intel i3-2120 3.1 dual-core
asus nvidia geforce gtx 550 ti 1gb single fan
500 watt voeding
standaard msi moederbord: ms-7728 ver. 2.0
500 gb HDD seagate 1.5 TB 7200 RPM

Nu wil ik graag mijn processor en moederbord veranderen aangezien de i3 voor mijn behoeften onvoldoende is.
Daarom geef ik het moederbord en processor aan me zusje en bouw ik daar een andere computer omheen.
Maargoed ik zit dus op internet te kijken voor i5-3330 of i5-3470 en toen bedacht ik me: 'he waarom koop ik geen amd? dat is veel goedkoper zeggen ze'

maar ik heb geen verstand van amd, dus ik hoopte dat iemand mij hierbij kan helpen, zodat ik de specificaties van een i5 heb maar dan als amd, of is intel dan toch beter?

hoe dan ook mijn budget is tot 180 euro voor de processor alleen.

Alvast bedankt,

luke22

EDIT: ik koop me onderdelen eigenlijk altijd bij ww.mycom.nl omdat het daar goedkoper is, daar zouden toch goede tussen moeten staan lijkt me :$ ?

Laatst bewerkt:
de i3 2120 kan iedere game met gemak aan ook op ultra settings
wil je gamen op hogere kwaliteit dan heb je een betere videokaart nodig de GTX550 ti is een instap game kaart...

dankjewel voor de snelle reactie!,

dus wat je eigenlijk zegt is dat de processor nog lang genoeg mee kan en dan toch de videokaart het 'probleem' is?
Ik had al gesproken met iemand anders die heeft mbo erin heeft gedaan en die zei dat de videokaart prima is maar de processor het probleem is?

stel dat ik een andere videokaart koop dan komt het volgende probleem: ik heb pci express 2.0 en alle nieuwe videokaarten zijn 3.0..