Processor versnellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

princessjuh

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2007
Berichten
222
Hallo!


Ik vroeg me af of ik de processor/CPU kon versnellen op mijn laptop?
Ik heb nu 1.73 GHz maar het zou wel leuk zijn als ik hem ietsj kon versnellen/verbeteren.
 
Hallo!


Ik vroeg me af of ik de processor/CPU kon versnellen op mijn laptop?
Ik heb nu 1.73 GHz maar het zou wel leuk zijn als ik hem ietsj kon versnellen/verbeteren.

Je zou je CPU kunnen gaan overklokken, echter de behaalde snelheidswinst is minimaal.
Daarentegen ga je met een laptop zeker tegen temperatuursproblemen aanlopen.
 
Je zou je CPU kunnen gaan overklokken, echter de behaalde snelheidswinst is minimaal.
Daarentegen ga je met een laptop zeker tegen temperatuursproblemen aanlopen.

Bedankt voor het reageren.
Oke hoe bedoelt u met de snelheidswinst is minimaal? Ik was er ook nog vergeten bij te vertellen dat ik geen irritante gevolgen erop na wil houden dus U zou het me afraden?
 
Je computer(laptop) is net zo snel als het traagste onderdeel.

Dus om alleen de CPU te overklokken boek je weinig winst. Waarschijnlijk merk je het niet eens.
Wat meer effect heeft is bv het bijplaatsen van extra geheugen.

Alhoewel ik je beide niet aanraad vanwege de leeftijd van de laptop.

Wanneer je het idee hebt dat hij behoorlijk langzaam is, kan je een herinstallatie overwegen.
 
Hm oke dus extra geheugen zou geen kwaad kunnen?
De laptop is net geinstalleerd dus ik ga hem niet weer opnieuw installeren haha :p
Het is meer voor een spel, het is natuurlijk altijd leuk als de prestaties beter zijn :)
 
ik raad je af om je processor te overclocken (opvoeren) want hierdoor ontstaat er meer hitte zeker in een laptop want deze zijn meestal niet goed gekoelt en hierdoor kan je veel snelheid verliezen. je kan er wel extra ram bijsteken (geheugen) als het model van je laptop dit toelaat, maar ik denk dat je dit niet zelf gaat kunne dus je gaat je laptop voor een tijdje meoten missen, en dit kan wel wat duurder oplopen dan ram bij een desktop bij te steken
 
Hm oke dus extra geheugen zou geen kwaad kunnen?
De laptop is net geinstalleerd dus ik ga hem niet weer opnieuw installeren haha :p
Het is meer voor een spel, het is natuurlijk altijd leuk als de prestaties beter zijn :)

Oeh nog iemand die aan de plaque zit :p Nee, het installeren van extra geheugen kan geen kwaad. Het is meestal juist een goede, relatief goedkope manier om je pc te versnellen. Paar nadelen bij een laptop: geheugen is duurder en je moet een vrij slot overhebben waar het geheugen in past. Heb je maar 1 slot (die dus al in gebruik is) dan kun je geen geheugen bijplaatsen, maar zul je de module moeten vervangen. Als je dus van b.v. 1 Gb naar 2 Gb wilt, zou het in het ergste geval betekenen dat je een module van 2 GB moet halen die natuurlijk veel duurder is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan