Processor vervangen [AMD]

Status
Niet open voor verdere reacties.

LucasDRS

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2007
Hallo ik heb 2 computers nu heb ik de processors om geruilt het gaat om
pc 1 :
Athlon am2 x2 4600+
pc 2:
Athlon am2 x2 5200+

nu heb ik de processoren omgewisselt, allebei de moederborden ondersteunen deze processoren. Pc1 start nu gewoon op [daar zit nu dus de 5200+ is], pc2 start ook, maar gaat niet naar windows oid. je hoort hem aangaan en hij draait ook maar ik krijg geen beeld. weet iemand wat ik moet doen ? zat zelf aan cmos jumper te denken maar hoop dat iemand anders een ander idee heeft ?

mvg

edit: het moederbord van de pc die nu dus niet in windows kan komen is de MSI k9agm3
http://global.msi.com.tw/index.php?func=proddesc&maincat_no=1&prod_no=1240

mischien helpt dat.

Laatst bewerkt:
hallo misschien moet je ff een bios update doen voor dat moederbord zodat die hem wel pakt mvg :):thumb:

hoe kan ik die bios update uitvoeren als ik niet eens in windows kan komen ? ik krijg namelijk helemaal geen beeld, cmos jumper clear heeft ook niet geholpen

mhh dus cpu gewisseld zonder nieuwe windows install?

is bij mij nog nooit gelukt:thumb:

9 van de 10 keer is het noodzakenlijk dat windows opnieuw geinstaleerd wordt als de cpu vervangen wordt

kijk eens in je bios of je daar de processor ziet staan.
anders zou ik nog eens checken of de processor wel goed vastzit.

bios update op een andere computer downloaden , of je kan alles eruit en eraf halen en alles opnieuw en goed opbouwen met nieuwe koelpasta etc etc

hmm, effe een update:

pc1 deed het met de processor uit pc2, mar pc2 niet met de processor uit pc1. dus ik heb ze terug geplaatst en guess what ? pc1 doet het niet meer..heb nu een nieuwe processor bestelt

http://www.computerland.nl/ProductDetails.aspx?en=NS00581975

[was toch toe aan een nieuwe omdat de processor uit pc1 niet meer goed liep door het velen overclocken en veel bsod's]

mvg

Nou heb dus nog even gekeken processor eruit gehaalt.. 2 pinnetjes verbogen en 1 helemaal weg.. gelukkig was het niet zon dure grap en was ik toch toe aan iets anders ..

hoe kan ik die bios update uitvoeren als ik niet eens in windows kan komen ? ik krijg namelijk helemaal geen beeld
Kwam je niet in Win maar wel in de bios? Of allebei niet?? Want.......

ik heb een beetje hetzelfde.
Ik heb 2 x Asus a8n sli Premium en 2 x Athlon 3700+.
Nu doet pc2 niets meer.
Dwz ik heb de voeding doorgemeten die is 100% OK.
De groene powerLED op het mb licht op.
Alleen als ik de powerpinnetjes verbind op het mb gebeurt er niets niets niets! De voeding gaat niet draaien en de processorkoeling ook niet.
Er gebeurt helemaal niets.
Is dan het mb kapot of de processor? Ik heb niet zo'n zin om de processoren te gaan switchen... (heb dat nog nooit gedaan)

P.S. in mijn handtekening zien jullie dat ik mijn processor overclocked heb. De tweede pc is van mijn broer. Hij had precies dezelfde componenten. Die processor is nooit overclocked geweest

Laatst bewerkt:
Hmm dat is een flinke overclock.. heb je het systeem [overclocked en wel] gedurende een lange tijd zonder errors etc. kunnen gebruiken ? Heb je nog steeds de standaart koeler van je cpu erop zitten ?

ik kwam ook niet in het Bios scherm, ik kreeg gewoon helemaal geen beeld [alleen no input] en zoals ik al zei lag dat aan het feit dat er 2 of meer pinnetjes van mijn processor verbogen waren waardoor hij niet goed in het socket paste maar ik m waarschijnlijk gewoon doorgeduwd heb [dit staat op de handleiding..:S] waardoor die dus nu kapot is. de nieuwe processor [amd athlon 64 x2 5200+ , stock 2,7 gHz draait nu op 3,0] draait echter als een zonnetje met overclock en al...
heb zelf geen ervaring met ubuntu dus weet niet of het daar aan kan liggen..

mvg

ps als je powerled op je moederbord het doen zal die wel niet kapot zijn.. heb je recentelijk een onderdeel van je pc vervangen oid ?

hoe kan ik die bios update uitvoeren als ik niet eens in windows kan komen ? ik krijg namelijk helemaal geen beeld, cmos jumper clear heeft ook niet geholpen

Eh, in DOS, zoals je eigenlijk je bios update uit zou moeten voeren.

mhh dus cpu gewisseld zonder nieuwe windows install?

is bij mij nog nooit gelukt:thumb:

9 van de 10 keer is het noodzakenlijk dat windows opnieuw geinstaleerd wordt als de cpu vervangen wordt

Huh? dat heb ik nog nooit eerder meegemaakt. Waarom zou je Windows opnieuw moeten installeren als je je cpu vervangt? Wat vroeger wel zo was, op een moederbord met 2 sockets, als er 1 cpu bij word geplaatst, dan moet windows opnieuw worden geinstalleerd. Voor alleen het vervangen van de cpu is dit niet nodig.

ik kwam ook niet in het Bios scherm, ik kreeg gewoon helemaal geen beeld [alleen no input] en zoals ik al zei lag dat aan het feit dat er 2 of meer pinnetjes van mijn processor verbogen waren waardoor hij niet goed in het socket paste maar ik m waarschijnlijk gewoon doorgeduwd heb [dit staat op de handleiding..:S]

ps als je powerled op je moederbord het doen zal die wel niet kapot zijn.. heb je recentelijk een onderdeel van je pc vervangen oid ?

Dat is de eerste handleiding waarvan ik gehoord heb die je aanmoedigt je cpu kapot te drukken. ;)
Als het LED op je mobo brand bied dat geen 100% garantie dat je mobo in orde is.

heb je het systeem [overclocked en wel] gedurende een lange tijd zonder errors etc. kunnen gebruiken ? Heb je nog steeds de standaart koeler van je cpu erop zitten ?
Systeem is met standaard koeler stabiel als een rots. Wel staat de automatische energiespaarfunctie aan dus hij draait meestal op 1330 mHz. Stressed 2930 mHz bij 65°. Ik ben geen gamer. Waterkoeling wil ik nog bouwen dan kan ik hem wss nog wat verder OC'en.
---Blijkbaar kan in de pc van mijn broer nog steeds het mb OF de processor kapot zijn. Moet ik toch maar eens de processors er af gaan rukken! :shocked:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan