Processor Vervangen..

• Onderwerp starter Onderwerp starter Rex0r
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Rex0r

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2005
Hey allemaal,

Ik ben vanplan eindelijk een andere processor te halen, een AMD Sempron +2400 Socket A (ik kan er nog aankomen:;) ).
Alleen had ik al eerder geprobeerd mijn oude processor uit mijn pc te halen, alleen dit lukte niet. :confused:
Tussen het koelblok zit zo'n zilverklipje dat ik niet loskrijg, weet iemand hoe je dit moet doen? :o

Alvast bedankt,
Rex0r

foto?

Heb je al is handleiding doorgelezen? Die zijn er genoeg te vinden.

Hier vind je wel hoe je het erin krijgt. Misschien kan je er ook uit opmaken hoe je jouw processor eruit krijgt.

Laatst bewerkt:
Een foto kan ik niet maken want mijn camera ligt toevallig bij een vriend van me maar op diezelfde site heb ik er een plaatje van gevonden hoe dat klipje er ''ongeveer'' uitziet :)

fig1.4.jpg

Groeten,
Rex0r

oh dat, als het goed is zit aan 1 kant een schroefje aan de andere kant niet. Eerst het schroefje eraf halen. Dan kan je hem er zo uitwippen.

Schroefje?
Normaal wip je de koeler met koelblok en al er af bij een socket A door aan 1 kant met een schroeven draaier de klem naar onderen te drukken en dan naar buiten want hij zit nooit geschroefd bij mijn weten.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Rimsic
oh dat, als het goed is zit aan 1 kant een schroefje aan de andere kant niet..
Dit heb ik nog nooit gezien.:confused:
Kun je mischien een plaatje laten zien, hoe dat eruit ziet.
Ik weet niet beter, dat als ik de afbeelding van Rex0r zie, je met een schroeven draaier,voorzichtig het metale lipje los kunt wippen.

Ik zeg het nogmaals voorzichtig, want je moet toch wel iets kracht gebruiken.

Klopt je moet hem gewoon los wippen met de klem zo is het bij mij ook bekend

Ok, dat kan wel kloppen want er zit wel zo'n vaag klipje ..
Maar dat schroefje ben ik niet tegengekomen :rolleyes:

mijn exuses voor het domme antwoord :o

ik heb even in mijn reserveonderdelen gekeken en vond deze sluiting op een mobo en het vergt inderdaad enige kracht om het zaakje los te krijgen maar het is mogelijk met een schroevedraaier

Domme vragen worden er niet gesteld, je kunt tenslotte niet alles weten en al doende wordt men wijzer.:D :) :thumb:

de vraag was ook niet dom maar mijn antwoord was niet waardevol voor dit topic
maar nu weten we nog niet of het rex0r is gelukt

Weet iemand of je bij het vervangen van een processor ook de koeling moet vervangen.
In dit geval een core 2 duo waar eerst een dual core in zat. Lijkt mij zelf niet omdat dual cores veel heter zijn dus met die huidige ventilatie zit het dan wel snor ,zou je denken . Maar ik zal wel iets (of van alles) over het hoofd zien. Een idee, iemand,............iemand.........?.

Open even een nieuw topic, ik wil niet voor moderator spelen maar het is niet toegestaan oude topics omhoog te halen.

Als Mega Senior weet je natuurlijk dat voor dit soort meldingen een "Meld misbruik" knop is.

@ GeertW.
Welkom op Helpmij.
Graag een nieuw topic maken, dat is duidelijker en dit topic is al oud. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan