processor vervangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ronald61

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2000
Is het mogelijk om de processor van een laptop met een celeron processor te vervangen door een betere en waar moet je specifiek op letten?
Hebben huidige laptops een afwijkend model (afmetingen) en daardoor veel duurdere processors dan een desktop?

Ron

Dan kan je denk ik net zo goed een nieuwe laptop kopen, dat kost bijna even duur.

Laatst bewerkt:
Dan zul je toch wat meer informatie moeten hebben, ga naar een pc winkel en vraag wat de mogelijkheden zijn.

Een opsomming van de Celeron M processors.

Maar je schiet er allemaal niet zoveel mee op, de snelheid van het geheugen, de hoeveelheid daarvan, hebben ook grote invloed, ook de cache van de processor.

Laatst bewerkt:
Ik kan voor weinig geld een laptop kopen met een Celeron M processor 360 J (1,4ghz 1mb L2 cache, 400 mhz FSB) met 2 * 256 mb (dus 512 mb) en videokaatrt 64 mb on board.

Ik heb me laten vertellen dat de Celeron processor een uitgeklede pentium is en dat die zo tegenvallen. Vandaar de vraag of de processor vervangen kan worden.
Nu wil ik niet veel meer op de laptop dan een beetje internetten, mailen, word en wat MP3tjes afspelen en DVDtjes branden. Geen games en geen ingewikkelde geheugenvretende zaken. En ook altijd 220v in de buurt, dus de batterij wordt nauwelijks gebruikt.

Het liefste zou ik 2*512 mb willen hebben en een andere processor, maar misschien is het onzin omdat ik niet zo veel met de laptop wil doen.

Laatst bewerkt:
Dat is toch een prima laptop voor hetgeen wat je wilt, deze proc heeft 1mb cache, dus dat wil best wel werken, die 512mb intern geheugen is ook voldoende om alles goed te laten verlopen.

Okee, bedankt voor het advies. Ik kan gaan kopen.

Groet,

Ron

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan