Processor voor 151% benut?

Status
Niet open voor verdere reacties.

swallav

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jul 2007
Af en toe als ik gewoon aan het internetten ben met firefox wordt mijn laptop in een keer heel erg sloom. Ik start dan taakbeheer op om te kijken wat er mis is, wat alles van mijn AMD Turion X2 Tl-60 slurpt. Ik kan dan niks vinden wat meer dan 10% op slurpt behalve niet-actieve systeem.... maar dat wil gewoon zeggen dat mijn processor voor 99/98% niet actief is. Echter als ik eronder kijk zie ik toch echt dat hij voor minimaal 50% bezig is met iets. Hoe kan mijn processor nou voor meer van 100% benut worden. Dit is niet gewoon dat hij het balkje eronder niet zo snel kan bijwerken het is continu. Ik kan dan dus ook niets goed doen doordat mijn laptop hierdoor zo sloom is. Het enige wat ik dan nog kan doen is herstarten. Weet iemand de oplossing hiervoor want het is echt heel erg iritant.

mvg swallav

Bijlagen

• Raar.GIF
    Raar.GIF
    22,8 KB · Weergaven: 57
vink eens aan in taakenbeheer prosessen voor allegebruikers weer geven aan.

Laatst bewerkt:
Ik ben de enige gebruiker maar ik heb het gedaan en geen verschil

gewoon een gok maar volgensmij is die 98 % 98% van de 53 klopt het dan wel

Hoe bedoel je? Wat in iedergeval wel zo is, dat de 2e core van mijn processor bijna voledig benut wordt terwijl ik niks uitvoer. In andere gevallen waar ik zit te gamen of andere zware programma's gebruik wordt de 1e core volledig benut en daarna pas de 2e indien mogelijk.

Die 98 is niet actief. Maar dan vraag ik me nog steeds af wat ie dan aan het doen is want er staat niets de processen. Wat meer 5% in neemt. En als je alle processen bij elkaar op zou tellen kom je ook maximaal op zo'n 7% uit.

gewoon een gok maar volgensmij is die 98 % 98% van de 53 klopt het dan wel

Hoe bedoel je? Wat in iedergeval wel zo is, dat de 2e core van mijn processor bijna voledig benut wordt terwijl ik niks uitvoer. In andere gevallen waar ik zit te gamen of andere zware programma's gebruik wordt de 1e core volledig benut en daarna pas de 2e indien mogelijk.
wat ik bedooel is dat die 98 % van de niet actieve dingen 98%is van de 53 % processor gebruik. begrijpje

Dus je zegt eigenlijk dat ie voor zo'n 51% niet benut wordt. Die theorie kan sowieso overboard want hij is redelijk langzaam. Ongeveer net zo langzaam als dat 1 core voledig benut wordt en de ander niet. Dat ie voor 51% benut wordt zou wel kunnen, maar geeft nog niet de oplossing want er valt niets uit te zetten en het laat ook nog de vraag open waarom de 2e core benut wordt en niet de 1e.

bij mij gebruikt iemaar 37 procent en niet actieve systemen zijn daar 88 van

Ja maar gebruikt die van jouw ook de 2e core voor 80/100% dus onder het tabblad prestaties is de tweede altijd hoog of bij core temp staat ie voledig op 100%?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan