Processor voor Oblivon: the elder scrolls

Status
Niet open voor verdere reacties.

glennhodman

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2007
Ik ben dus van plan om een processor te kopen voor het spel oblivion: the elder scrolls.

mijn huidige pc heeft:
AMD Athlon(tm) Processor
1.21 GHz, 768 MB or RAM

nou zoek ik een processor die oblivion kan draaien en test drive unlimited. weet iemand mischien een goede processor , het liefst zo goedkoop mogelijk? alvast bedankt.

ps: ik kan wel meer info over mijn pc sturen maar ik weet niet meer hoe dat moet met command in ms-dos

Ik ken de game niet, maar zo te zien ben je er niet met alleen een goede processor:

Recommended:

3 Ghz Intel Pentium 4 or equivalent processor
1 GB System RAM
ATI X800 series, Nvidia GeForce 6800 series, or higher video card

Minimum System Requirements:
Windows XP
512MB System RAM
2 Ghz Intel Pentium 4 or equivalent processor
128MB Direct3D compatible video card
and DirectX 9.0 compatible driver;
8x DVD-ROM drive
4.6 GB free hard disk space
DirectX 9.0c (included)
DirectX 8.1 compatible sound card
Keyboard, Mouse

Supported Video Card Chipsets:
ATI X1800 series
ATI X1300 series
ATI X850 series
ATI x800 series
ATI x700 series
ATI x600 series
ATI Radeon 9800 series
ATI Radeon 9700 series
ATI Radeon 9600 series
ATI Radeon 9500 series
ATI Radeon 9000 series
NVIDIA Geforce 7800 series
NVIDIA GeForce 6800 series
NVIDIA GeForce FX series
Bron:
http://www.insidegamer.nl/pc/theelderscrollsivoblivion/nieuws/9429.

Ik ben bang, dat je moederbord al redelijk oud is en daarom niet zo'n snelle kan hebben.

Voor wat het waard is sluit ik me erbij aan.
Je kan beter eens op zoek gaan naar een nieuwe PC wil je spellen van zulk aard spelen.
Zoals Crash al zei, met alleen een andere processor kom je er niet!

Dat ligt eraan, wil je echt alleen voor dat spel een PC kopen of zeg je ik wil weer eens een PC waar ik weer een tijdje mee vooruit kan?

Ik zou (maar ik kan niet in jou portemennee kijken) gewoon eens naar een andere PC gaan kijken. Eentje die weer even vooruit kan.
Zonder scherm tussen de 1000 en 1200 naar mijn idee.

Laptops zijn vaak geen goede keuze omdat deze vaak geen "losse"videokaart hebben maar onboard en deze snoepen van je intern geheugen af!
Zo ook deze keuze van jou. In het ergste geval snoept hij 256MB van je intern af en dan hou je nog naar 768Mb over. Ik vind 1024MB toch te weing om Vista op te draaien...

Laptops zijn vaak geen goede keuze omdat deze vaak geen "losse"videokaart hebben maar onboard en deze snoepen van je intern geheugen af!
Zo ook deze keuze van jou. In het ergste geval snoept hij 256MB van je intern af en dan hou je nog naar 768Mb over. Ik vind 1024MB toch te weing om Vista op te draaien...

ok dat hij geheugen van het interne afsnoept wist ik niet :P maar die kan ik altijd nog uitbreiden naar 2 gig dit lijkt me dan wel voldoende, niet?

Dan heb je nog steeds geen fantastische videokaart!
Maar je wil geen desktop maar persé een laptop?

er is nog wel een oplossing

de asrock am2nf3-vsta kopen dan heb je quad en dualcore ondersteuning.
ddr2 en je kan dan een betere agp kaart kopen zoals een 1950xt van gecube
of de sapphire 1950pro.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan