Processor vreter

Status
Niet open voor verdere reacties.

melbio

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2009
Hallo,

Ik heb via google gezocht maar kon niet specifiek deze probleem vinden.

M'n probleem is dat me processor....(ik heb zo'n Intel Turbo Boost gadget op m'n bureaublad staan, zo kan ik zien (balkje) dat ie GHz aan het vreten is). Nu laatste tijd is ie continu aan het vreten van 1,80 tot max 2,80 GHz, terwijl er geen programma's draaien. Via Taakbeheer staat processorgebruik op 12 a 15% wat heel normaal is, (Fysiekgeheugen 33%). Ook heb ik NOD32 virusprogramma verwijderd, maar mocht niet baten het probleem bleef nog steeds komen.

Ik weet niet waar de oorzaak aan ligt, messchien dat jullie mij wel kan vertellen:thumb:
Specs:
Asus laptop Intel CORE i7
Windows 7

bvd

MelB

Wat staat er dan zoal aan, als de processor 12 to 15% draait? Welk process gebruikt er veel?

Ik snap je vraag niet.

GHz aan het vreten? Bedoel je dat hij switched tussen 1,8GHz en 2,8Ghz
Dat is normaal, als cpu niet gebruikt wordt draait hij de kloksnelheid van je cpu omlaag.
Vandaar die schommelimg. Niets aan de hand dan.

Of bedoel je je geheugen? alleen moet het dan GB zijn..

@crash,
Op dit moment gebruikt 'niet actieve systeem' rond de 88

@mukkel,
Nee het is GHz.
Voorheen zag je dat balkje (turbo boost gadget) alleen wanneer hij zijn rekenkracht zou moeten doen. Je weet wel bv winrar uitpakken, progamma's installeren, filmsbewerken etc etc. Je ziet dan GHz gadget balkje omhoog gaan bv bij het laden.

Nu mijn probleem er is geen programma's op de achtergrond, maar toch schommeld m'n GHz balkje van 1,80 naar 2,80 GHZ. Je zou denken virusscanner is aan het scannen of automatisch update, maar nee geen van allen.

Update:
Dankzij @crash heb ik me meer verdiept in de Taakbeheer.

Een programma (AnyDvD) stond 13 wat in mij ogen laag was in Taakbeheer. Ik heb AnyDvD proces beëindigd en is mijn probleem opgelost....GHz schommeld iedergeval niet meer :)
Processorgebruik nu 0 a 1% in Taakbeheer.
Bedankt jongens voor jullie aandacht.

Problem Solved

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan