Processor wordt te heet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ronald233

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2012
Beste Helpers,

Ik heb een nieuw upgradesetje aangeschaft met een i7 940 met stock koeler.
Nu heb ik deze geassembleerd maar elke keer loop de temperatuur zeer hoog op.
Zelfs tot 85 graden (uit indicatie van de HW monitor in de bios)

Ben snel eventjes naar de pc winkel gereden en een shotje nieuwe thermal paste gehaald.
Helaas geen succes. Ik heb de koeler nu al 9 keer vervangen om te zien of die er wel goed op zit.
En volgens mij zit die gewoon muur vast.

De fan loopt op 2008-2057rpm

Iemand enig idee hoe ik dit heethoofd onder de controle ga krijgen?:confused:

In tegenstelling tot AMD stock koelers zijn die van Intel waardeloos, advies is dus een andere koeler. In de tussentijd kan je in de BIOS misschien uitzetten dat 'ie zo stil mogelijk moet zijn...

Indien er geen airflow is kun je de beste koeler erop zetten die er is maar als de warmte niet uit de kast kan..............

Wat voor systeem draai je? mItx? Klein/grote case?
Ik neem aan dat je niet aan het overclocken bent?

Als je weinig luchtcirculatie hebt, kun je watercooling overwegen. dit vereist op 1 plaats (de radiator) koeling en deze koeling gaat door heel je systeem.

Laatst bewerkt:
Met die koelpasta geldt wel: hoe minder hoe beter, in die zin dat de cpu wel helemaal bedekt moet zijn maar dat de laag echt "flinterdun" moet zijn. Een systemfan om de warmte uit je kast te krijgen helpt enorm (zie commentaar Lange Pier). Meet de temperatuur ook eens met "coretemp" (http://www.alcpu.com/CoreTemp/).

Heb even de reacties gister doorgenomen en zoals lange pier zegt kan je de beste koeler er op zitten zonder resultaat.
Ik heb de processor schoongemaakt met spiritus en een watten staafje en uurtje laten rusten, nieuwe pasta er op en voila.

idle 31c
stress 55c

Thanks voor de tips heren :) Hier mag een slotje op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan