Processor zit vast aan koelblok.

Status
Niet open voor verdere reacties.

petje11

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2002
Hallo,

Nou heb ik wat hoor, een kennisje zet hier zijn computer neer met de mededeling: Hij valt om de 10 min. uit.

Dus ik denk in eerste instantie, warmte-probleem.
Het stof in de computer viel aardig mee, alleen de proc. koeling zit aardig vol.

Ik haal netjes de boel los en pak het koelblok uit de computer. Maar wat schertst mijn verbazing, ik heb gelijk de processor te pakken.
Die processor zit muurvast aan het koelblok, dit is iets wat ik nog nooit heb meegemaakt.
Op deze manier krijg ik natuurlijk nooit de processor weer op het moederbord.

Heeft er iemand een idee hoe ik dit kan oplossen???
Als het even kan zonder een nieuwe processor of koelblok aan te schaffen.
Het betreft namelijk een oude Packard Bell en elke uitgave aan dat ding is er één te veel.

Alvast bedankt, petje11

Hoi,

Je zou voorzichtig met de föhn het geheel warm maken meestal lukt het dan wel

Hallo,

Nou heb ik wat hoor, een kennisje zet hier zijn computer neer met de mededeling: Hij valt om de 10 min. uit.

Dus ik denk in eerste instantie, warmte-probleem.
Het stof in de computer viel aardig mee, alleen de proc. koeling zit aardig vol.

Ik haal netjes de boel los en pak het koelblok uit de computer. Maar wat schertst mijn verbazing, ik heb gelijk de processor te pakken.
Die processor zit muurvast aan het koelblok, dit is iets wat ik nog nooit heb meegemaakt.
Op deze manier krijg ik natuurlijk nooit de processor weer op het moederbord.

Heeft er iemand een idee hoe ik dit kan oplossen???
Als het even kan zonder een nieuwe processor of koelblok aan te schaffen.
Het betreft namelijk een oude Packard Bell en elke uitgave aan dat ding is er één te veel.

Alvast bedankt, petje11

Volgens mij is dat altijd zo omdat ze meestal pasta gebruiken voor een betere geleiding van de warmte, als het los zou zijn moet je het eigenlijk de boel schoonmaken en opnieuw pasta er tussen doen. Je kan toch gewoon processor met koelblok er weer opzetten, doe ik zo vaak.

Hoi,

Je zou voorzichtig met de föhn het geheel warm maken meestal lukt het dan wel

Dat ga ik eens proberen.

Volgens mij is dat altijd zo omdat ze meestal pasta gebruiken voor een betere geleiding van de warmte, als het los zou zijn moet je het eigenlijk de boel schoonmaken en opnieuw pasta er tussen doen. Je kan toch gewoon processor met koelblok er weer opzetten, doe ik zo vaak.

Dat gaat niet dan kan ik niet bij het hendeltje om de processor vast te zetten.
Trouwens dat hendeltje moet omhoog om de processor er in te doen, maar dat gaat nu dus niet.

Hoi jverkerk,

Normaal is het dat je de twee kunt scheiden hoor maar doordat het wat verouderd is wil dtt wel eens gebeuren, en ik zou het wel vervangen

Bedankt Modag, hij is los. Even nieuwe pasta ertussen en gaan weer.:thumb::thumb::thumb:

Mooi en je weet het een drupje is genoeg:thumb::thumb: succes

Nog even ter aanvulling:

Truc met de fohn is inderdaad prima, maar eventueel met een dus nylon draadje (vislijn) kun je ze ook weer prima "los snijden"

Volgens mij was het 'ter grote van een rijstkorrel'.

Jij ook nog bedankt voor de aanvulling mrmusic, altijd handig om te weten.

Nu eens kijken waarom ie telkens uitgaat. Net deed hij het weer.
Het betreft een illegaal exemplaar ziet ik, kan windows genuine advantage er voor zorgen dat je computer uitgaat?

Weer wat geleerd zo zie je maar meerdere wegen leiden naar Rome:thumb::thumb:wist niet dat dit ook een optie is.
Nee dat dacht ik niet dat genuine advantage dit kon maar wie weet visdraadje wist ik ook niet

Laatst bewerkt:
Ga even naar deze site:

*KNIP*

Type rechtsboven in het Searchvakje WGA

Meer mag ik hier niet zeggen, maar na gebruik hiervan kun je kijken of WGA van invloed was....

Laatst bewerkt door een moderator:
Als een systeem net uit is gezet, kun je ook zeer makkelijk het koelblok loshalen. De cpu is dan nog warm.

Lijkt me niet dat een illegale Windows het systeem uitschakelt. Je krijgt alleen bij opstarten een melding en steeds een ballon rechts onder.

@mrmusic,

Ook op die manier geven van tips om WGA te omzeilen is niet toegestaan. Begrijp gerust de bedoeling, maar is niet toegestaan. Link dus verwijderd.

Laatst bewerkt:
@mrmusic, het geeft niet dat crash de link heeft weggehaald. Ik kan wel bedenken welke site dat is, en anders weet ik ook wel wat om die WGA te omzeilen.

Maar ik ga zo die kennis eens bellen want er zit een serial bij voor xp home alleen er staat xp pro op, dus ik denk dat ik hem even opnieuw ga installeren en er weer xp home opzetten.

Nou, computer werkt weer. Het bleek het bios-batterijtje te zijn. Wat kan zoiets voor rare dingen veroorzaken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan