Processor zoeken en mhz vinden.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Elisa
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Elisa

Inventaris
Lid geworden
5 feb 2002
Hallo allemaal,

Hoe en waar moet je kijken in een pc die open en bloot ligt of er ergens opstaat hoe snel de processor is. (als ik het goed zeg)

Ik weet al: Compac - Deskpro
Intel Pentium 2 en waar vind ik die mhz?
64 mb ram
Win 98 SE

Kan ik dit beestje nog een uitgeklede WindowsXP aandoen als ik het geheugen opwaardeer?
Men heeft het n.l. over minimaal 233mhz vandaar dat ik het vraag.
Dat ding zit zo barstensvol dat ik niet weet waar ik moet kijken :D Hoe ziet een processor er uberhaupt uit :confused: Zo'n blauw geribt ding soms dat op het moederbord zit?

Dit pc'tje zal gebruikt worden door nieuwelingen die hooguit zullen surfen en mailen.

Ik ben benieuwd.
Elisa
attachment.php

Laatst bewerkt:
ik zou geen xp erop zetten je kan beter windows 2000 erop zetten. maar natuurlijk nog beter windows 98 alhoewel windows 98 niet zo stabiel is maar bij windows 2000 zit hij direct te swappen.
Dat groen blok is het koelblok, De processor zit er dus achter.
Je kan toch gewoon in de bios zien hoe snel hij is?
Alleen surfen en mailen wat dacht je van linux?
De nieuwste versies zijn zelfs simpeler dan windows in de zin dat het eigenlijk direct gebruiksklaar is zeker met zo oude hardware die word allemaal herkent.

Als goed is zit er en sticker op de kast.
Maar waarom niet gewoon Win 98 se ,dat is daar snel genoeg voor en dat kan die proccor aan

@LampJe kan toch gewoon in de bios zien hoe snel hij is?
Niet als hij helemaal uit elkaar ligt :p
Lieverd, dat doe je toch een stelletje nieuwelingen niet aan :D

@Bandit Als goed is zit er en sticker op de kast.
Je gelooft het niet, zoek ik het overal op de pc met zijn toestanden. Zit het aan de binnenkant van de behuizing!
Er staat: PII Based system board SW1setting
Er worden 3 verschillende speeds opgegeven.
66/233mhz
66/266
60/300
Het kan dus de 233mhz maar ook de 300mhz zijn.
Klopt dat?

Maar waarom niet gewoon Win 98 se ,dat is daar snel genoeg voor en dat kan die proccor aan.
Ik vind 98 niet zo leuk t.o.v. XP. Al helemaal niet omdat zij dan steeds die blauwe klatsen krijgen.
Lamp had het over 2000 maar die cd's groeien niet op mijn rug.

Wanneer gaat een proccor (processor ?) te veel belast worden? Toch niet van wat surfen en mailen?

Welk type/model Deskpro is het?
Het enige dat ik je kan bieden is het plaatje boven :-)
Tegen de tijd dat ik er een systeem op heb gezet dan kan ik het je vertellen via Everest maar dan doet het er niet meer toe :D
Ik denk dat ik een gokje waag met een uitgeklede Windows. Het minimum aan mhz is er in ieder geval.

Geplaatst door Elisa
@LampJe kan toch gewoon in de bios zien hoe snel hij is?
Niet als hij helemaal uit elkaar ligt :p
Lieverd, dat doe je toch een stelletje nieuwelingen niet aan :D

Dan raad ik je aan om ubuntu eens te installeren alles wat je nodig hebt browser etc binnen handbereik. De pluggins voor video te bekijken zijn ook al geinstalleerd, oppenoffice ook.

Linux is opzich gemakkelijker als windows om van het begin aan te leren. Als natuurlijk je gedachtegang verstoort is door het windows denken dan loopt alles mank he.
Het systeem blijft heel simpel up to date alle programma's Die op je pc staan dus je media player openoffice etc worden met een paar klikken op de laatste stand gebracht.
This maar een gedacht maar ja

Windows 2000 heeft opzich het voordeel van stabiel te zijn en niet zo zwaar als windows xp. Ik gebruik op mijn server pc over het algemeen wel linux maar er staat ook een keer windows 2000 op omdat we op ons school ie nodig hebben om op mijn persoonlijke schijf te geraken.
Het is een pentium 2 350 mhz (ook met zo een groen koel ding) 128 mb ram loopt anders vlot alleen het opstarten duurt natuurlijk lang maar eenmaal het opgestart is merk je niet meer dat je met 2000 of 98 bezig bent het enige verschil is het windows 2000 crasht praktisch nooit

bent het enige verschil is het windows 2000 crasht praktisch nooit
Ja, dat is het grote voordeel. Als ik em in huis had en al mee gewerkt had was het wat anders.
Nu zal ik binnenkort via de telefoon of Skype instructies moeten geven. Ik merk het al met 98 dat ik vroeger had.......je raakt je routes kwijt op weg naar systeembeheer enz. enz.
Linux sla ik over. Als deze mensen ooit nog een pc kopen zal het zeker weer eentje met Windows zijn.
Ze zien er al erg genoeg tegen op.
Nee, ik blijf bij 98 of XP.

Waarmee wordt een processor belast. Natuurlijk met al je gewerk maar het een zal toch zwaarder zijn dan het andere? Deze zal m.i. superlicht belast worden.
Wat denken jullie? XP doen of toch 98SE er op?

Volgens mij ga je tegen meer problemen oplopen met 98se dan met xp, zoals het vastlopen etc, Maar xp gaat gewoon te zwaar zijn het vreet zowizo al 128 mb ram en dan nog eens een firewall antivirus antispyware erbij dan zit je al rap aan 180mb ram en hoeveel had dat beestje ook weeral?
Eigenlijk had je gewoon beter voor een nieuwe pc gegaan met een via processor van 1ghz en 128 mb ram voor iets van een 199 euro (dit was een jaar geleden bij de gb verkrijgbaar) Windows home zat er al bij.

P.S Ik blijf bij mijn standpunt van linux maar ja je moet het zelf maar weten he.

98SE er op

Klopt dat?

JA,JA :D :D :D :D :D :D

Laatst bewerkt:
@LampEigenlijk had je gewoon beter voor een nieuwe pc gegaan met een via processor van 1ghz en 128 mb ram voor iets van een 199 euro (dit was een jaar geleden bij de gb verkrijgbaar) Windows home zat er al bij.
Lamp dit speelt helemaal niet. Je hebt te snel gelezen.
Deze oude pc is voor een stel nieuwelingen (50+) die al van streek raakten toen ze de muis voor de eerste keer bedienden.
Die gaan geen geld uitgeven. Hebben ze hard nodig voor andere dingen. Willen eerst proberen.

@Bandit123 98SE er op

Klopt dat?

JA, JA, JA :confused:

Ik ben ook 60 + hoor ,en als je er even mee bezig bent wordt het al gauw XP. XP .Xp:D :D :D :D :D En voor nu Welterusten

@Bandit. Dan schelen we 4 jaar ;) Weten we dus waar we het over hebben :D
en als je er even mee bezig bent wordt het al gauw XP. XP .Xp
Daarom wring ik mezelf ook in allerlei bochten :p

Slaapse!

Zucht, het zal dus 98SE moeten worden. Moet ik ook nog eerst met een floppy aan de gang en eventueel bootvirus verwijderen. Grrrr, ik ben het helemaal vergeten.:confused:

Lamp en Bandit123, heel erg bedankt voor de snelle antwoorden!

Voor mensen die ook zoeken:

Pc met een 300 MHz-processor of hoger; 233 MHz minimaal benodigd (enkel- of tweevoudig processorsysteem); * Intel Pentium/Celeron-familie, AMD K6/Athlon/Duron-familie of compatibele processor aanbevolen.

128 MB RAM-geheugen of hoger aanbevolen (64 MB minimaal ondersteund, mogelijk beperkte prestaties en minder functies)

1,5 GB vrije schijfruimte*

Super VGA-monitor en -beeldschermadapter met een resolutie van 800 x 600 of hoger

Cd-rom-station of DVD-station

Toetsenbord en Microsoft Mouse of compatibel aanwijsapparaat

Compac

Die oude beestjes hadden een jumpertje om de snelheid vast te zetten.

Werkte goed, je moest alleen opletten dat je processor niet te warm werd.

Eric.

laat hem gewoon draaien op standaard, wat maakt het nu uit 200 mhz of 250 mhz.

Niet tegenstaande dat die oude cpu'tjes wel tegen wat konden. ik heb hier ongeveer 6 jaar een pentium 2 350 mhz tweede hands 24/24 opstaan als server :)
Mijn moeder doet er nog altijd msn mail tekstverwerking en surfen op. (zalig de power van debian)

Hallo,

Wat betreft die mhz het was alleen van belang voor het type Windows. Windows XP wil 300 nog accepteren.

Eerlijk gezegd had ik deze vraag dacht ik al afgemeld.
Op het moment is het eigenlijk meer de vraag of ik die pc nog aan de praat krijg.
Compaq schijn je niet zo maar de schijf te kunnen verwisselen :( Dat deed is dus wel en formatteerde ook grondig de oude :confused:
Er staat dus elders al weer een vraag.
Leerzaam is het wel!! :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan