Processor

Status
Niet open voor verdere reacties.

janssens-jp

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2004
Hallo,

Welke processor moet ik kiezen?

1)INTEL Pentium 4 HT 630 (3.0GHz - 2MBcache - 800MHz FSB)
of
2) AMD 64 3000+
Mvg
jpj

"dinsdag 14 december 1999"
Wel een beetje oud artikel Raymond. :)

Maar geeft wel een goed beeld dat er eigenlijk weinig verschil is tussen de twee en dat de keuze meestal puur persoonlijk is.

Ik ga voor AMD. ;)

Ja, het is oud maar wel erg van toepassing.

Ik ga voor Intel :)

Wat de systeemvereisten precies zijn is volgens mij niet bekend maar ik ga ervan uit dat deze prima voldoen!

Als je even het PC blad CHIP aanschaft nummer 10-2005 staat er een mooie test in van AMD en Pentium het blijkt dat Pentium in de vere niet mee kan komen met bepaalde type's processoren van AMD en dat je er nog meer voor betaald ook nog.
Tevens blijkt dat AMD minder energie verbruikt.
Het artikel is zeer interessant.:thumb: :D

Persoonlijk geef ik de voorkeur aan AMD hiervoor heb ik altijd Pentium gehad maar is dus veel duurder.

Keuze AMD of Intel is veel al ook afhankelijk van het type/model moederbord dat je neemt.
Ik ga persoonlijk ook voor Intel.:p

Voor de AMD had ik gedacht aan de
ASUS professional mainboard A8V-E (VIA KT890-chipset)

Voor de INTEL
INTEL original professional mainboard D945GTPL (i945-chipset)

Als je even het PC blad CHIP aanschaft nummer 10-2005 staat er een mooie test in van AMD en Pentium het blijkt dat Pentium in de vere niet mee kan komen met bepaalde type's processoren van AMD

Zou toch even chip halen wordt je een stuk wijzer ik was ook altijd voor Intel maar de testen zeggen heel wat anders en ze zijn echt niet over één nacht ijs gegaan.
Kun je je kennis eens goed mee verijken.

ik ben zelf voor een AMD 64 gegaan het is natuurlijk niet alleen de cpu wat je moet kiezen het moet in combinatie met een mooi moederbord van mijn voorkeur asus.

Ikzelf heb een amd 64 3800 x2 omdat dit de toekomst is...64BIT hij is te vergelijken met een intel 4.0 GHz en is daarbij ook nog zuiniger met energie.

Dit alles loopt op een asus a8nSLI Delux.Het beeld woord voorzien van een Geforce 7800 GTX ook van asus.Kortom ga je voor snelheid en toekomst dan keis je de AMD.

Doe je veel kantoor aplicaties dan ga je voor intel.Amd is goedkoper en intel is ook nog us duurder.

Succes met je keus

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan