Processorgebruik 100%

Status
Niet open voor verdere reacties.

jac25

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2010
Berichten
22
Sinds een week is mijn laptop erg traag. Als ik kijk in taakbeheer staat het processorgebruik op 100%. Hostproces voor windows-services en X10 module(X10nets.exe*32)staan beide op 50 onder processor. Wat kan ik hieraan doen?
 
Hallo Jac,

Dat beloofd niet veel goeds. Het system proces is een proces dat niet te beëindigen is, gezien je daarmee in theorie Windows zou laten stoppen.
Het system32 proces zal daarom een nep proces zijn dat vermoedelijk een virus is. Ik stel daarom ook voor een virusscan uit te voeren met een up-to-date virusscanner.

Ga maar eerst eens scannen en zou zeker MBAM erover laten lopen. Pak de free versie. Kijk uit wat je daar aanvinkt. Eventueel start je later Windows later schoon op.
 
Moi,
Het bestand X10nets.exe is in principe van een ATI grafische kaart stuurprogramma, voor de mogelijkheid van afstandsbediening.

Deze service kan je zonder meer stoppen of het bestand verwijderen. Waarschijnlijk krijg je de laptop dan weer werkende.

Vervolgens zou je de logboeken kunnen raadplegen voor herhaalde kritische fouten en het programma AutoRuns draaien. AutoRuns hoef je niet te installeren en geeft een compleet overzicht van wat er op de computer opstart. Zou je zo ongewenste programma's kunnen vinden dan is dat meegenomen maar misschien is het probleem verholpen wanneer je onnodige zaken uitschakelt, in de respectievelijke onderdelen. Automatische updates voor de ATI chipset bijvoorbeeld.
 
Virusscanner en MBAM heeft niets opgeleverd. Toen verwijderd eerst bij programma's en onderdelen en daarna rechtstreeks op c;program files(x86)... en vooralsnog lijkt het de oplossing te zijn. Even afwachten...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan