Processorgebruik constant 100%

Status
Niet open voor verdere reacties.

zeMastear

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2007
Berichten
38
Sinds kort heeft mijn laptop wat kuurtjes. Hij is constant heel heet en Taakbeheer geeft aan dat het processorgebruik steeds 100% is. Ook als de laptop gewoon aanstaat en ik er niets mee aan het doen ben. Hij is 1 jaar oud, 2GHz dual core, 4 GB RAM. Het is geen oude rammelbak dus die niets aan kan. Ik heb alles geprobeerd wat ik kon bedenken: in msconfig de lijst met opstart programma's gecheckt, maar er werd niets opgestart wat ik niet wilde/niet nodig had. Ik heb van alles verwijderd wat ik niet nodig (heb meer dan 50% van mijn Harddisk vrij), ik heb gecontroleerd op spyware, virus scanner, cache/temp internet files verwijderd etc etc.

Ik zou verder niet weten hoe ik de prestaties kan verbeteren met zo weinig mogelijk troep dat op de achtergrond runt. Zover ik weet zit er nix raars op wat veroorzaakt dat ie zo oververhit geraakt.

Iemand een idee hoe ik die kan fixen?:confused:
 
In taakbeheer kun je ook zien welk proces hiervoor verantwoordelijk is onder de tab Processen.
Download evt. ProcessExplorer die uitgebreider is van Technet
 
Laatst bewerkt:
Als je gebruik maakt van DHCP voor je netwerk/internet verbinding, probeer die eens dan op FIXED te zetten, vaak zie je dat dan het processor gebruik inkakt naar een meer geacepteerd niveau ;)
 
Mik Zjegger: ik heb hier 2 printscreens van mijn Taakbeheer. Misschien dat als je er naar kijkt er meer over kunt zeggen?

http://img269.imageshack.us/img269/6073/geheugen.jpg - Gerangschikt op geheugen gebruik
http://img530.imageshack.us/img530/6324/cpug.jpg - Gerangschikt op CPU gebruik.
Die FahCore gebruikt vet veel, maar daar moet ik niet aan komen neem ik aan. Ik had opgezocht wat dat was, core onderdeel voor de berekeningen blabla. Maar ik waarom zijn daar 2 van bezig op 40+%? Dezelfde ook nog eens?

Freak: Kun je dat uitgebreider uitleggen? Wat DHCP inhoudt en wat er gebeurt als je hem op fixed zet?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Lees dit even heb je ooit in het verleden je processorrekenkracht beschikbaar gesteld aan een of andere universiteit,om b.v. het heelal af te speuren o.i.d.? Er zijn van die projecten waarbij ze de rekenkracht van heel veel pc's gebruiken/koppelen om zoiets te verwezelijken.(meestal als de processor niet intensief door je systeem gebruikt wordt).Het proces Facore_82 is in ieder geval géén Windows proces.Als het goed is staat het onder "programma's en onderdelen" i.h. configscherm waar je het zou kunnen deïnstalleren.
Succes.

P.S. dit komt uit je logfile (Fahcore_82)

O23 - Service: Folding@home-CPU-[1] - Unknown owner - C:\Folding@HomeCPU\1\Fah.exe
O23 - Service: Folding@home-CPU-[2] - Unknown owner - C:\Folding@HomeCPU\2\Fah.exe
 
Laatst bewerkt:
Klopt, het was Folding @ Home. Geen idee hoe het erop is gekomen, maar ik heb iig deinstalleerd.

Thnx
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan