Processorgebruik nooit boven 50%

Status
Niet open voor verdere reacties.

Richard122

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2008
Het is mij opgevallen dat mijn processorgebruik nooit boven de 50% uit komt. Als ik meerdere programma's tegelijkertijd open, blijft ie hangen op de 48% en 49%. Het ligt niet aan het energiebeheerschema, want daar staat het minimale en maximale processorgebruik gewoon op 100%. Het enige wat ik kan bedenken is dat het te maken heeft met het feit dat ik een dual core processor heb, maar het denkwerk laat ik verder aan jullie over :P

Dus als iemand weet wat het probleem kan zijn(waarschijnlijk een instelling ergens), zou dat fijn zijn! En daarbij nog de vraag tot welk percentage ik hem veilig kan opschroeven zonder dat mijn laptop oververhit raakt. Ik laat namelijk dag en nacht mijn laptop open staan om berekeningen uit te voeren en het lijkt me niet verstandig om hem uren lang op 100% te laten lopen ;)

Snap het probleem niet, als dat ding niet meer te doen heeft, maakt niet wat er open staat, als het niet wordt gebruikt.....

Heb je geen probleem dan maak je er eentje.:shocked:

Ik zie hem dus weleens zijn bovengrens van 49% halen, dus dat betekent dat hij soms meer dan 50% nodig heeft. Dat is dus het probleem, hij haalt nooit meer dan 50% terwijl hij nog een aantal procentjes erbij kan gebruiken.

dont fix it if it aint broke

heb je er last van?
word de pc trager?

wat voor een programmas draai je om hem te belasten?

draai eens Prime95 ik durf dan te wedden dat hij op 100% zal komen te staan!

Zelfs met prime95 gaat ie niet boven de 49%.

Ik gebruik matlab en ik laat hem soms dagen achter elkaar draaien. Daarom zou een aantal procent een hoop schelen ;) Ik merkte net ook op dat de processor ook altijd maar op de helft van zijn maximale frequentie zit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan