processors

Status
Niet open voor verdere reacties.

bloodrain1990

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2005
mijn vraag is ik heb een prosessor 3200 mhz amd athlon 64 bit. en de koel pasta moet dat op de hele blok of een klijn drupje sommige zijden een klijn drupje andere over het hele blok wat is het nu ?????:confused:

klein druppeltje, zeker niet teveel dan gaat het alleen maar tegenwerken, wordt hij alleen maar warmer van.

maar waarom is het dan zoon grote tubetje zit meer in dabn er op moet kan ookwel de helft minder oin die tubje

Wat heeft een processor met 'geluidskaarten' te maken?
Zal de beheerder even vragen, dit naar de goede sectie te verplaatsen.

Er zit meer koelpasta bij, zodat je het eventueel opneuw kunt aanbrengen, als je bijvoorbeeld het koelblok los moet halen om deze schoon te maken.

Zoals Robbert1978 al aangeeft hoeft er maar heel weinig op.
Als je teveel erop doet, heeft het geen goede warmte geleiding.

Geplaatst door bloodrain1990
maar waarom is het dan zoon grote tubetje zit meer in dabn er op moet kan ookwel de helft minder oin die tubje

In een tube tandpasta zit toch ook een hele hoop terwijl je per keer maar een klein beetje op je borstel doet? Gewoon zodat je hem de volgende keer ook kan gebruiken

Ik pak altijd een stukje cellofaan tape en snij hier een rechthoekje uit,iets groter dan de cpu zelf,en plak dit op het blok(wel goed uitzoeken waar de cpu tegen het blok aan komt:D )
vervolgens doe je een druppeltje pasta in de uitgesneden uitsparing en strijk je het vlak met bv. een oude bank/tankpas(of iets wat daar op lijkt)
Verwijder nu het plastic,en je hebt de pasta perfect verdeeld

@hjlo,
Een leuk idee, maar heb je dan niet het probleem dat er lijmresten achter blijven van je tape?

Ik doe altijd direct op de Core van de processor een klein beetje koelpasta.
Dit wordt ook aangeraden door bijvoorbeeld Arctic Silver 5(koelpasta merk)

Hier zie je wat je precies moet doen om de koelpasta aan te brengen:
http://www.arcticsilver.com/arctic_silver_instructions.htm

De tape plakt nooit zo goed op metaal,dus dat is geen probleem.;)
Ik gebruik ook Arctic silver 5,en heb nog geen problemen gehad.

Dan nog een vraagje, hoe snij jij dat dan uit.
Van te voren of op het koelblok?

Welnee, sommige mensen customizen hun auto, anderen doe dat met computers :)

Geplaatst door crash
Dan nog een vraagje, hoe snij jij dat dan uit.
Van te voren of op het koelblok?

Ik heb een plastic plaatje,daar plak ik het plakband op,snij een rechthoekje uit en plak hem daarna op het koelblok.

Ik weet zo onderhand precies waar de core tegen het koelblok komt,dus is het uitmikken niet zo moelijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan