processors

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0446

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2009
Hallo allemaal,

Ik heb gelezen van een trucje dat er voor zorgt dat je pc sneller opstart.
Je kunt dan instellen hoeveel processors je hebt. Maar hoe kom ik daar achter?

IK heb Windows XP en er zit een stikker op waarop staat:
AMD Sempron TM
procssor 3000+
512 m
DOR
120 GB
vaste schijf
(7200-rpm

Ik heb geen idee hoe ik erachter kan komen.

Alsvast bedankt!

gast0446

P.S. ik heb trouwens een vaste PC

Een AMD Sempron processor is gewoon een zgn. single core processor, dus helaas gaat dat bij jou niet op

???????????

Dus het helpt niet als ik instel hoeveel processors ik heb?

Kun je niet instellen, want je hebt maar 1 processor core.

Hij doelt erop, dat je de aantal core's per processor op kunt geven waar windows mee opstart .. En dat kun je helaas voor de collega mede-forummers .. Wél opgeven ...

Start -> uitvoeren -> msconfig ...

Dan het tabje 'boot' aan klikken gevolgd door advanced options, en voilá .. Daar kun je het aantal processors opgeven .. Al zal dat natuurlijk op een single core niet zoveel uithalen (dan staat er ook maar eentje) ;)

Suc6! :cool:

hallo niels,
-als je rechtermuisklikt op Deze computer
-en Eigenschappen kiest
-dan kom je in de Systeemeigenschappen terecht
-en hier de Hardwaretab kiest
-en daar weer de Apparaatbeheer neemt

en dan zie je hier werkelijk alles wat je aan hardware in je pc hebt zitten en als je bij Processors kijkt, zie je hoeveel processors je hebt.
als je wilt kun je ook met de printscreentoets op je toetsenbord afbeeldingen maken van alles wat je op je scherm ziet en dus ook wat je aan hardware in je apparaatbeheer hebt staan; je moet dan nog wel even met een paintprogramma je afbeelding opslaan.

gr.

hallo niels,
-als je rechtermuisklikt op Deze computer
-en Eigenschappen kiest
-dan kom je in de Systeemeigenschappen terecht
-en hier de Hardwaretab kiest
-en daar weer de Apparaatbeheer neemt

en dan zie je hier werkelijk alles wat je aan hardware in je pc hebt zitten en als je bij Processors kijkt, zie je hoeveel processors je hebt.
als je wilt kun je ook met de printscreentoets op je toetsenbord afbeeldingen maken van alles wat je op je scherm ziet en dus ook wat je aan hardware in je apparaatbeheer hebt staan; je moet dan nog wel even met een paintprogramma je afbeelding opslaan.

gr.

Het is een: "AMD Sempron" dat is zo wie zo al een single core processor ...

Hij doelt erop, dat je de aantal core's per processor op kunt geven waar windows mee opstart .. En dat kun je helaas voor de collega mede-forummers .. Wél opgeven ...

Start -> uitvoeren -> msconfig ...

Dan het tabje 'boot' aan klikken gevolgd door advanced options, en voilá .. Daar kun je het aantal processors opgeven .. Al zal dat natuurlijk op een single core niet zoveel uithalen (dan staat er ook maar eentje) ;)

Suc6! :cool:

Dat het kan weten wij dus ook wel.....

Alleen in dit geval niet omdat de Sempron maar 1 core heeft, zoals ik in het eerste antwoord al aangaf. Dus rest van de discussie is een beetje overbodig!

Dat het kan weten wij dus ook wel.....

Alleen in dit geval niet omdat de Sempron maar 1 core heeft, zoals ik in het eerste antwoord al aangaf. Dus rest van de discussie is een beetje overbodig!

Hij vroeg om een optie die hij niet in windows kon of kan vinden .. Dan lijkt het me normaal dat je hem (of haar? ) erop wijst ...

Wel zo netjes lijkt me :cool:

En dat zijn processor dat niet ondersteunt, dat is stap 2, en lijkt me dat hij dat zelf ook wel proef ondervindelijk uitvindt ;)

De vraag van TS is hoe hij er achter kan komen hoeveel processors hij heeft.

Mijn antwoord was: 1!

Bedankt!!

Allemaal heel erg bedankt, ik heb het nu eindelijk kunnen instellen in hij start een klein beetje sneller op. Maar als er nog meer tips zijn, sneller is altijd nodig.

gast0446 ( is een hij )

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan