product code

Status
Niet open voor verdere reacties.

beindhoven

Gebruiker
Lid geworden
18 aug 2007
ik heb thuis een cd'tje met daarop windows xp liggen, maar toen ik het ging instaleren gaf hij een foutmelding bij het invoeren van de product code.
de code bleek al te vaak gebruikt te zijn....

moet ik nu in de winkel een nieuwe xp cd kopen of weet iemand een andere manier??????

alvast bedankt..

de vraag is of de cd die je hebt legaal is, als het een versie van het internet is ( gekraakte versie) dan zal het niet werken en is een nieuwe versie zeker aan te raden. als je zeker weet dat het een legale versie is, dan is het inderdaad handig om even met microsoft zelfe te bellen.

product key

deze sleutel zal altijd moeten werken al gebruik je hem vele malen. als dat niet zo is dan is het niet OK.

als deze sleutel door meerdere personen gebruikt is dan is er een probleem ..... wie is de eigenaar ? ( legaal ) ..... :o:confused:

Suc6 met een oplossing, Leon25 :cool:

het is zo dat de code door meerdere personen is gebruikt, ik ben de eigenaar maar heb hem al vele malen uitgeleend.... maar het is gewoon een legale versie..

moet ik toch gewoon bellen??

Zeker bellen, maar de kans dat ze je een nieuwe sleutel zullen geven of de oude deblokkeren is erg klein. Er is wel degelijk een beperking aan het aantal keren dat een Windows CD (en ook alle andere programma-CD's van Microsoft ) kunnen gebruikt worden. Bij MS zijn ze ook niet gek ... met één CD zou je zo het hele dorp van Windows kunnen voorzien. En dat heeft Bill echt niet zo graag. Vandaar de gebruiksbeperking en de huidige (verstrengde) controle op de registratiecodes.

bellen of niet bellen .....

het is zo dat de code door meerdere personen is gebruikt, ik ben de eigenaar maar heb hem al vele malen uitgeleend.... maar het is gewoon een legale versie..

moet ik toch gewoon bellen??

Je blijft gewoon de eigenaar, altijd. Maar ze willen niet dat je de produktcode aan derden verstrekt ..... of bellen dan nog zinvol is, weet ik helaas niet :confused:.

Hoe dan ook, als je toch belt,:D sterkte ermee en suc6, Leon25 :cool:

NB : In de meest gevallen is het niet te voorkomen dat er in wat voor vorm dan ook een 'rapportje' vanaf elke PC naar een of andere site van microsoft verzonden wordt aangaande de productsleutel. In geval de anderen dit niet hebben geblokkeerd weet men bij microsoft in ieder geval al vanaf het begin wat er loos was. Het is zelfs mogelijk dat men kon traceren dat deze productsleutel steeds van jou afkomstig was ( ipv bv verkregen via een 'crack' site. Maar dat is een complexe zaak weet ik niet zeker of dit nu het geval is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan