[...]De 2 CD's voor het installeren heb ik via de systeembeheerder op mijn werk gekregen (hij kan installatie CD's officieel downloaden van de MS-site). Kan dit het probleem zijn? De versie van de installatie CD's, stemt overeen met die op de COA: Windows XP Media Center Edition 2005
Daar ligt het probleem: Het distributiekanaal/licentie (OEM, Retail, system-builder, Technet etc.), de taal etc.
van de installatie-cd zijn allemaal van belang of een Product Code op zo'n COA ervoor geldig is of niet.
Er zijn wel manieren om daarin te 'sjoemelen', maar garantie voor succes heb ik daarbij niet.
Houd in dat je (+ nog andere acties daar achteraan) zult moeten beginnen met uit te zoeken welk type hoort bij jouw licentie. Dat zou je moeten kunnen achterhalen o.b.v. andere soort informatie.
Bijv. mijn Product
ID is 55677-OEM-XXXXXXX-XXXXX. Jij hebt ook iets dergelijks op je COA staan.
In de Product ID gaat het om dat 55677, wat (opgevraagd m.b.v. de programma's in
keyfinder-pe, maar er zullen ook tabellen voor zijn op Internet waar je dat kunt nakijken) betekent dat ik beschik over een licentie van
XP Home in taal
Dutch via licentie'kanaal'
OEM.
Het bestand
SETUPP.INI in de i386 map van jouw installatie-cd bevat óók zo'n Product ID, die je in een nieuw te branden variant zult moeten aanpassen aan de Product ID die op jouw COA staat. [Natuurlijk moet dan ook de taal van de cd kloppen met 'jouw' taal...]
In dit voorbeeld: Setupp.ini in mijn installatie-cd bevat de volgende informatie:
[Pid]
ExtraData=XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Pid=55677OEM
en uiteraard moet je ervoor zorgen dat de te branden CD
niet unattended is. Kijk daarvoor of in de i386 map een bestand
WINNT.SIF staat die (normaal gesproken) die zaken regelt. Ook dat bestand zul je dan moeten aanpassen, zodat het géén unattended versie (meer) is. Natuurlijk kun je ook die WINNT.SIF helemaal van de te branden cd weglaten...
Succes,
Tijs.