Product key op COA is niet geldig

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mager

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2007
Ik probeer Windows XP Media Center Edition 2005 opnieuw te installeren. Als ik de Product key ingeef die op het COA van mijn computer staat, krijg ik de melding dat deze niet geldig is. Het betreft een originele Dell computer.

Het zou dus een legale product key moeten zijn. Doe ik iets fout?:confused:

Zou kunnen komen omdat je de code een bepaald aantal keren zou mogen gebruiken.

Gaat de isntallatie wel door als je geen code ingeeft? Dan kan deze na de install ook telefonisch activeren.

Allereerst bedankt voor je reactie.

Dit is de eerste keer dat ik Windows opnieuw probeer te installeren. De computer werd afgeleverd met Windows XP MCE hierop geinstalleerd.

Ik heb het nog niet geprobeerd zonder code. Ik heb wel de productcode ingevuld die ik op de eerste CD kan vinden (onder I/386/UNATTEND) echter dan wordt enkel Windows XP Prof geinstalleerd, die ik nog moet autoriseren. Voor het autoriseren zijn beide codes ongeldig (COA en CD). Tijdens de installatie vraagt hij dan ook niet om de 2e CD met MCE. Volgens mij moet een Windows XP MCE code worden ingevuld om MCE compleet te installateren (heb ik ergens op internet gelezen).

De 2 CD's voor het installeren heb ik via de systeembeheerder op mijn werk gekregen (hij kan installatie CD's officieel downloaden van de MS-site). Kan dit het probleem zijn? De versie van de installatie CD's, stemt overeen met die op de COA: Windows XP Media Center Edition 2005

[...]De 2 CD's voor het installeren heb ik via de systeembeheerder op mijn werk gekregen (hij kan installatie CD's officieel downloaden van de MS-site). Kan dit het probleem zijn? De versie van de installatie CD's, stemt overeen met die op de COA: Windows XP Media Center Edition 2005

Daar ligt het probleem: Het distributiekanaal/licentie (OEM, Retail, system-builder, Technet etc.), de taal etc. van de installatie-cd zijn allemaal van belang of een Product Code op zo'n COA ervoor geldig is of niet.
Er zijn wel manieren om daarin te 'sjoemelen', maar garantie voor succes heb ik daarbij niet.
Houd in dat je (+ nog andere acties daar achteraan) zult moeten beginnen met uit te zoeken welk type hoort bij jouw licentie. Dat zou je moeten kunnen achterhalen o.b.v. andere soort informatie.
Bijv. mijn Product ID is 55677-OEM-XXXXXXX-XXXXX. Jij hebt ook iets dergelijks op je COA staan.
In de Product ID gaat het om dat 55677, wat (opgevraagd m.b.v. de programma's in keyfinder-pe, maar er zullen ook tabellen voor zijn op Internet waar je dat kunt nakijken) betekent dat ik beschik over een licentie van XP Home in taal Dutch via licentie'kanaal' OEM.

Het bestand SETUPP.INI in de i386 map van jouw installatie-cd bevat óók zo'n Product ID, die je in een nieuw te branden variant zult moeten aanpassen aan de Product ID die op jouw COA staat. [Natuurlijk moet dan ook de taal van de cd kloppen met 'jouw' taal...]
In dit voorbeeld: Setupp.ini in mijn installatie-cd bevat de volgende informatie:
[Pid]
ExtraData=XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Pid=55677OEM

en uiteraard moet je ervoor zorgen dat de te branden CD niet unattended is. Kijk daarvoor of in de i386 map een bestand WINNT.SIF staat die (normaal gesproken) die zaken regelt. Ook dat bestand zul je dan moeten aanpassen, zodat het géén unattended versie (meer) is. Natuurlijk kun je ook die WINNT.SIF helemaal van de te branden cd weglaten...

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie en sorry voor mijn late reactie.

De aangedragen oplossing was voor mij iets te complex. Heb een XP Prof op de kop kunnen tikken en deze geinstalleerd. Computer is nu weer in de lucht. Enkel de TV-kaart heb ik nog niet aan de praat, deze maakte gebruik van Windows MCE. Heb de driver wel kunnen installeren, maar moet nog een alternatief vinden voor MCE om TV te kunnen kijken.

Grt.Gerard

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan