Product Key Windows XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

justme

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2003
Hallo,

Omdat ik pas geleden een nieuwe computer in elkaar heb gezet moest ik Windows XP Home opnieuw installeren. Ik kon echter nergens mijn Product Key meer vinden. Hierop heb ik de Product Key van mijn broertje gebruikt om toch Windows te installeren. Omdat ik denk dat jullie nu wel zouden denken dat het hier om een illegale versie gaat zal ik wat meer opheldering geven. Er bestaat namelijk een programma om alsnog je Key te achterhalen, hier kwam ik echter pas achter nadat mijn oude hardeschijf waar Windows op stond al in de nieuwe computer zat, deze Windows wilde toen niet meer opstarten. Nu ik dit bericht typ denk ik dat ik deze Key wel alsnog kan achterhalen, maar dan moet ik wel Windows weer opnieuw installeren.

Nu heb ik echter de volgende vraag:
De Windows die nu actief is op zowel de PC van mijn broertje als op mijn PC vraagt om activering. Als ik deze wil activeren gaat dit dan lukken? Of kan dit niet, omdat de Key al door een andere computer in gebruik is? Ik ben namelijk bang dat Microsoft mijn Windows dan helemaal zou kunnen blokkeren als het activeren niet lukt...
Dit is misschien een stomme vraag maar de installatie gaf niet aan dat er een ongeldige Product Key was ingevoerd, ik neem aan dat je Windows niet kan installeren zonder geldige Product Key.

Laatst bewerkt:
Xp

Meestal kan je een key maar op een pc gebruiken. Je kan iets anders proberen, maar dat mag ik hier vast niet zeggen.:o

Onno

Meestal kan je een key maar op een pc gebruiken. Je kan iets anders proberen, maar dat mag ik hier vast niet zeggen.:o

Onno

Thanks. Nee zeg maar niks meer, want ik wil graag dat dit topic open blijft.:p
Als ik Windows toch ga proberen te activeren, is het dan mogelijk dat Windows hierna helemaal niet meer werkt? Dit is eigenlijk het belangrijkste dat ik graag wil weten.

Je hebt dus wel een geldige productkey (die van je broertje) maar activeren zal met die niet gaan lukken, immers hij is al eens geactiveerd door je broertje. Dan kan je natuurlijk MS opbellen en zeggen dat je een nieuwe pc hebt enzo, daarna kan jij wel activeren maar je broertje niet meer, die zal een melding krijgen dat hij een illegale versie heeft.

Als je oude windows versie nog op de harddisk staat kan je proberen die op te starten en zo de key te vinden (of goed in je kamer zoeken naar de echte key)

xp

Euhm dat window's helemaal niet gaat werken als je activeert lijkt me niet, maar ligt er aan op welke manier natuurlijk he .;)

Volgens de wet gaat windows niet werken, zullen we het daarbij laten.

xp

[Smod edit] Ook op deze manier hulp bieden voor een illigale key is niet wenselijk op Helpmij.[Smod edit]

Laatst bewerkt door een moderator:
@sikkink,

Ik wil je dringend verzoeken onze huisregels nog eens na te lezen en je daaraan te houden.

Hoi,

Bedankt voor de antwoorden. Uit een artikel op internet heb ik het volgende gelezen:
Your product key is bound to the hardware in your system. If you change your hardware SIGNIFICANTLY, you can still reactivate. (In fact, only on HIGH volume keys with different hardware will MS stop accepting the pirate key.) ie. Customer has a product key, he can go through a FEW COMPLETE computer overhauls, use the same product key, and be just fine. NOW, if a product key is used in 1000 different hardware configurations, we don’t let THAT product get activated.

Als ik het goed begrijp kan een product key dus altijd geactiveerd worden, zolang dit maar niet meer dan 1000x gebeurt.
Ik ga dus gewoon eerst telefonische activatie proberen, als dit niet lukt, gebruik ik het programma om te kijken of ik mijn oude key alsnog kan achterhalen. Als dat niet lukt ga ik me kamer maar eens een grote schoonmaakbeurt geven.:evil:

download product key.. typ in google : Product key
je kan een programma downloaden die dit allemaal uit je computer haalt.

vraagsteller heeft niks aan een produkt key, omdat die alleen maar laat zien met welke keycode je windows hebt geinstalleerd. Dus we kunnen allemaal goede tips of het mag niet tips geven,je komt er gewoon niet verder mee! Als je naar MS belt,en je legt het probleem voor, betaal je 90 euro voor het activeren van je 2de comp:confused:
Gewoon licentie gedoe krijg je dan.........mooi toch.............

Laatst bewerkt:
Sikkink

Ik mag toch tegen hem zeggen, stuur mij maar een mailtje...? en wie zegt dat het dan meteen illegaal is?

Onno

De reden voor dat mailtje was duidelijk genoeg.;) Helpmij is daar niet voor.

Product key

Ja oke. maar ik mag toch zeggen, dat hij me een mailtje kan sturen lijkt me ?

Waarom denk je dat er twee crewleden(moderators) jou erop wijzen? Misschien omdat het niet toegestaan is?

Einde discussie via de topic. Hier heeft de vraagsteller verder niets aan.;)

Hallo,

Gisteren heb ik eindelijk geprobeerd mijn Windows XP te activeren doormiddel van telefonische activatie, omdat ik geen internet op de andere computer heb. Dat is niet echt goed gegaan, er werd twee keer om een key gevraagd maar die klopten niet volgens Microsoft, daarna werd ik automatisch doorverbonden naar een medewerker. Gelukkig belde ik na sluitingstijd dus die was er niet.

Vanavond ga ik de Windows XP key van de oude Windows installatie proberen te achterhalen met het programma, en dan weer proberen te activeren.

Deze vraag zet ik dus maar als opgelost.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan