• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

product+VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.

nobody11

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2007
Berichten
552
hoi iedereen

ik ben bezig aan een udf, en een van de input waarden is een range,
de formule zelf is een matrix formule, maar het probleem komt op als ik op een bep moment bij elke van de inputwaarden in de vector "fwd" 1 wil optellen,en de totale range (die telkens groter wordt per rij dat mn opschuift wil vermeendigvuldigen)..


bv

Code:
function test(fwd as range, freq as integer)

output(1 to 10) (dit ga ik later dynamisch maken)

for i = 1 to fwd.rows.count 

output(i,1) = application.worksheetfunction.product([COLOR="Red"]1+[/COLOR] range(fwd.cells(1,1),fwd.cells(i,1))

dus voor elke waarde in de vector fwd, 1 optellen,en dan het prpoduct nemen van al die getallen, vr de eerste rij van output wordt dit gewoon 1+de eerste waarde van fwd, voor de 2de schuift het op.. vandaar de het "range" argument waarbij eerst 1,1 vast staat)..
next

test = output

dit doet hij niet,ik denk dat hij product en dan "fwd.cells" enz niet kan combineren, ook het optellen van 1 bij elke waarde doet hij niet.
 

Bijlagen

  • voorbeeld2003.xls
    17 KB · Weergaven: 28
Laatst bewerkt:
Code:
function test(fwd as range, freq as integer)

output(1 to 10) (dit ga ik later dynamisch maken)

for i = 1 to fwd.rows.count 

output(i,1) = application.worksheetfunction.product(1+ range(fwd.cells(1,1),fwd.cells(i,1))[COLOR="Red"])[/COLOR]

dus voor elke waarde in de vector fwd, 1 optellen,en dan het prpoduct nemen van al die getallen, vr de eerste rij van output wordt dit gewoon 1+de eerste waarde van fwd, voor de 2de schuift het op.. vandaar de het "range" argument waarbij eerst 1,1 vast staat)..
next

test = output

Hallo,

Volgens mij mis je nog een Haakje )

Met vr gr
Jack
 
Code:
function test(fwd as range, freq as integer)

output(1 to 10) (dit ga ik later dynamisch maken)

for i = 1 to fwd.rows.count 

output(i,1) = application.worksheetfunction.product(1+ range(fwd.cells(1,1),fwd.cells(i,1))[COLOR="Red"])[/COLOR]

dus voor elke waarde in de vector fwd, 1 optellen,en dan het prpoduct nemen van al die getallen, vr de eerste rij van output wordt dit gewoon 1+de eerste waarde van fwd, voor de 2de schuift het op.. vandaar de het "range" argument waarbij eerst 1,1 vast staat)..
next

test = output

Hallo,

Volgens mij mis je nog een Haakje )

Met vr gr
Jack

klopt, maar dit is het niet.. ik had de code niet bij mij,dus had hem even uit mijn hoofd gedaan..

VBA herkent het commando precies niet.. hoe kan ik er om heen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan