Productactivatie in Symantec-software

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
Productactivatie in Symantec-software
Donderdag, 28 augustus 2003 - Symantec, vooral bekend van het anti-viruspakket Norton, volgt het voorbeeld van Micorosft en gaat gebruikmaken van productactivatie.

Het eerste product dat standaard voorzien zal worden van deze technologie is Norton Antivirus 2004. Ook alle andere Engelstalige consumentenproducten die voor 2004 zijn aangekondigd (waaronder Norton SystemWorks en Norton Internet Security), moeten door de kopers worden geactiveerd.

Nieuwe Nederlandstalige software van Symantec zal eveneens met productactivatie worden uitgerust, aldus een woordvoerder van het softwarebedrijf.

Mensen die de Symantec-software kopen en installeren, hebben vijftien dagen om het product te 'activeren'. Ze moeten de zogeheten 'software key' die op het cd-hoesje staat, intypen. De software inventariseert vervolgens de aanwezige hardware en creëert op basis daarvan een code die naar Symantec wordt gestuurd.

Als deze code niet wordt doorgestuurd, houdt de software na vijftien dagen op te functioneren.

Paar minuten
Volgens Symantec duurt deze procedure een paar minuten. De softwaremaker heeft al enige testen met de nieuwe technologie uitgevoerd. Zo werd de technologie gebruikt in de downloadbare versie van Norton Antivirus 2003 en in enkele 'gewone' versies.

Volgens Symantec zijn er weinig klachten geweest van klanten. "Tot nu toe hebben meer dan 250.000 gebruikers de productactivatie voltooid en er zijn bijna geen klachten geweest", aldus Del Smith van Symantec.

Toen Microsoft begon met de productactivatie voor Windows XP veroorzaakte dat een storm van protest. Gebruikers klaagden over problemen bij de installatie van de software.

De belangrijkste reden dat softwarefabrikanten productactivatie aan hun programma's toevoegen, is dat ze op die manier hopen het illegaal kopiëren tegen te gaan. Volgens Symantec worden er jaarlijks 3,6 miljoen illegale kopieën van zijn software gemaakt.
Bron: webwereld.nl

Ik vroeg me al af waar ze bleven. Tja, ik heb hier niet zo'n moeite mee moet ik zeggen.
En jullie?

Het is dat ik via mijn werk een legale versie heb, ik vind het gedoe met dit soort code's niet zo. Of je moet persé een op internet aangesloten PC hebben of bellen.

Verder is het een kwestie van wachten totdat de nerds er wat op verzinnen.

Ik heb er ook geen moeite mee.
Maar ik denk niet dat ze zo het illegaal kopieren tegen kunnen gaan.
Er is/komt altijd wel weer een manier om te kopieren.

Het eerste cdtje dat ik kocht met deze beveiliging was " mijn rijbewijs" en ik vind dit maar niks. Je moet maar de pech hebben dat je pc enkele keren kapot gaat en dat je iets moet vervangen en de miserie begint al. Geheugen uitbreiden, een cd speler vervangen, floppy die de geest geeft en nog zoveel andere dingen en daar gaat het. Je kan dan inbellen op een speciaal ( lees duur 0900 nummer) om te smeken om het produkt weer te activeren, waar je dan alle uitleg moet geven wat er fout gegaan is. Als ik een produkt koop en ik weet dat dergelijke beveiliging eropzit dan zal ik wel uitkijken naar iets anders dat hetzelfde doet, Of een gekraakte versie. Als ik een programma koop wil ik dat dat ding werkt en blijft werken wat ik ook met mijn pc uitsteek, daar betalen we tenslotte voor.

Groetjes

ach eigenlijk wel een goede zaak. ilegaal is eigenlijk stelen.... en voor € 50,- je pc virus vrij? is niet veel toch?
voor de gene die liever ilegaal gaan, zelf norton antivirus 2000 werkt nog. dus jullie kunnen nog een paar jaartjes vooruit

Geplaatst door khk464
Het eerste cdtje dat ik kocht met deze beveiliging was " mijn rijbewijs" en ik vind dit maar niks. Je moet maar de pech hebben dat je pc enkele keren kapot gaat en dat je iets moet vervangen en de miserie begint al. Geheugen uitbreiden, een cd speler vervangen, floppy die de geest geeft en nog zoveel andere dingen en daar gaat het. Je kan dan inbellen op een speciaal ( lees duur 0900 nummer) om te smeken om het produkt weer te activeren, waar je dan alle uitleg moet geven wat er fout gegaan is. Als ik een produkt koop en ik weet dat dergelijke beveiliging eropzit dan zal ik wel uitkijken naar iets anders dat hetzelfde doet, Of een gekraakte versie. Als ik een programma koop wil ik dat dat ding werkt en blijft werken wat ik ook met mijn pc uitsteek, daar betalen we tenslotte voor.

Groetjes
Inderdaad. Zelf nog nooit last van gehad omdat zo goed al mijn software legaal is.
En het is wat Tibor zegt, de "andere" mogelijkheden zullen er snel genoeg zijn. Maarja, kan je weer niet updaten. Komt daar weer wat voor...
Tja, zo blijven we bezig.

Geplaatst door berryherry
ach eigenlijk wel een goede zaak. ilegaal is eigenlijk stelen.... en voor € 50,- je pc virus vrij? is niet veel toch?
voor de gene die liever ilegaal gaan, zelf norton antivirus 2000 werkt nog. dus jullie kunnen nog een paar jaartjes vooruit
Ja, maar is wel verouderd.

Hoi, begrijp me niet verkeerd, al mijn software is legaal en daar zit de fout, want je vraagt je codenummer aan en als je de pech hebt dat je hardware kapot gaat en je er iets aan veranderd moet je een nieuwe code aanvragen. En dat is dus beperkt. In mijn geval gaat het om een cd met de wegcode en die gaat toch enkele jaren mee en die kan ik dus ook updaten. Dus als ik iets in mijn systeem verander moet ik een andere code hebben en dan vind ik het niet eerlijk dat ik daarvoor moet liggen bellen enzo. Zelf vind ik dat copieren niet goed is maar hier gaat het om legale progjes.

Groetjes

NAV2004

Geplaats door Raymond Bos;
Dus begrijp ik dat via Kazaa binnen halen moeilijk word?

Het binnenhalen is net zo simpel als altijd. Het activeren wordt dus het probleem. Was met XP overigens maar heel kort een probleem :-)

Aan de andere kant kun je tegenwoordig (helaas)niet meer zonder vuurmuur en anti-virusprogramma´s. Er wordt natuurlijk veel tijd en geld in gestoken, dus het is logisch dat men wat wil verdienen. Is het zo dat men inderdaad meer gaat verkopen, en winst maken, door deze activeringsmethode zou je dat eigenlijk terug moeten zien in de prijs van het product. Dit kan dan immers lager.

Het komt de makers van deze software natuurlijk wel goed uit dat er zoveel virussen de wereld in worden geholpen...

Mvgr, René.

ze doen niet moeilijk, hep zelf xp al tig keer opnieuw geinstald en gerigistreerd. ff telefoontje (0800 nr) en daar gaaan we weer. zeker al 3 keer moeten bellen. ff zeggen wat er is en hoppakee. denk dat het wel mee gaat vallen. ook symantec wil zijn klanten behouden, toch?

Geplaatst door khk464
Hoi, begrijp me niet verkeerd, al mijn software is legaal en daar zit de fout, want je vraagt je codenummer aan en als je de pech hebt dat je hardware kapot gaat en je er iets aan veranderd moet je een nieuwe code aanvragen. En dat is dus beperkt. In mijn geval gaat het om een cd met de wegcode en die gaat toch enkele jaren mee en die kan ik dus ook updaten. Dus als ik iets in mijn systeem verander moet ik een andere code hebben en dan vind ik het niet eerlijk dat ik daarvoor moet liggen bellen enzo. Zelf vind ik dat copieren niet goed is maar hier gaat het om legale progjes.

Groetjes

Aha. Zelf nog nooit problemen gehad met registratie moet ik zeggen. Zelfs Office XP op 2 PC's gezet... De legale wel te verstaan.

Ik denk inderdaad dat ze hun klanten wel zullen willen behouden en dat de problemen beperkt zullen blijven tot enkele kleinere uitgeverijen. Maar waar is dan de beveiliging voor nodig als je het produkt toch op meerdere pc kunt zetten?? Het zal wel loslopen.

groetjes

Ik heb net nog eens getracht om "mijn rijbewijs" te instaleren want dat had ik verwijderd omdat er problemen waren met de software. Dit is dus een programma dat actueel blijft want de wegcode veranderd niet elke dag. Bij de instalatie moet je dus de code die op de cd staat invoeren, het prog berekend een machinecode en die moet je doorbellen naar een 070 nummer. Daar geven ze een 0902 nummer op ( € 0.70 / min) dat enkel op ma, wo, en vrijdag tussen 9 en 12 te bereiken is. En dit bedoel ik nu, andere firmas ook windows, symantec en andere kunnen zo moeilijk doen. Als ze eenmaal weten hoe ze aan je geld kunnen, zullen ze niet wachten.

groetjes

Aanpassing 08/09/2003

Even ter informatie: ik heb een maitje naar de uitgever van " mijn rijbewijs ", de Boeck, gestuurd en ze hebben zoveel problemen met de beveiliging dat ieder die reclameert een nieuwe, geupdate, niet beveiligde cd gratis toegestuurd krijgt als je de oude naar hun stuurt. Dat is service. Dus dat met die machinecode zal niet zo lang duren.

Groetjes

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan