Productcode laptop is niet gelijk aan productcode windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

Finkie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 okt 2010
Ik heb een tijd geleden een laptop gekocht, na een paar maanden kreeg ik opeens het bericht dat het niet legitiem zou zijn. Wat blijkt is dat de windows 7 op mijn laptop niet klopt met de productcode van mijn laptop. Alleen het probleem is, is dat ik de productcode van mijn laptop niet kan lezen (het is behoorlijk versleten geworden). Is er iets mogelijk om toch de productcode van mijn laptop te achterhalen, zodat ik deze gelijk kan stellen aan de windows 7 op mijn laptop, zodat ik de melding niet meer krijg en dus windows 7 wel weer legitiem is?

Alvast bedankt

ah dat maakt het een stukje lastiger :P
Bij mijn laptop had ik 2 stickers 1 op me laptop en 1 bij me cd's.
geen idee of jij dit ook hebt

Anders zou ik het echt niet weten

Nee, ik had bij het kopen van mijn laptop geen cd's bijgeleverd gekregen, is het niet mogelijk om de productcode op een of andere manier op te vragen?

Geen idee je zou kunnen proberen contact optenemen met microsoft dat je code niet meer leesbaar is ofzo

geen idee verder

toch bedankt, mocht er toch nog iemand zijn die het weet, dan hoor ik het graag:D

Alvast:
Staat er nog steeds dezelfde Windows op als die erop stond toen de laptop gekocht werd? Indien ja, dan kun je contact opnemen met de maker/leverancier voor uitleg waarom de 'ingebakken' productcode nu die foutmelding oplevert.

Heb je echter zélf Windows 7 geïnstalleerd, dan is er een grote kans dat de productcode die op de sticker staat niet gaat werken, want die hoort hoogstwaarschijnlijk bij een OEM of systembuilder versie van Windows 7, welke je vervangen hebt door jouw versie van Windows 7 (wat bijv. een Retail-versie kan zijn).
In dat geval je gebruikersbestanden veilig stellen en de laptop terugzetten naar fabrieksstand (ook wel recovery genoemd).

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan