Productcode Windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rickvi

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2012
Hallo,

Ik vroeg me iets af.
Ik heb een laptop die standaard afgeleverd is met Windows 8.
Vervolgens de update naar 8.1 gedaan, en nu naar Windows 10.
Nu wil ik graag een schone installatie doen van Windows 10, maar heeft die dezelfde product code of is deze anders?
Hoe kan ik daar eventueel achter komen?

Gr. Rick.

Als de laptop standaard kwam met Windows 8, staat de productie code opgeslagen in het bios, en moet je deze niet meer intypen tijdens de installatie.

Windows 10 kan je downloaden rechtstreeks van Microsoft met de Media Creation Tool (link)

Hoi Jensvde,

Dat de productcode in het bios staat opgeslagen wist ik idd al.
Ik heb indertijd alle partities weggehaald, en middels een gedownloade Windows 8 de laptop op de ouderwetse manier geïnstalleerd.
Omdat die iso niet UEFI kon booten, heb ik maar besloten een MBR installatie te doen.
En inderdaad hoefde ik de productcode niet in te voeren.
Maar is dat met Windows 10 dus ook, dat ik niets hoef in te voeren?
Daarom mijn vraag, hoe kan ik achter de productcode komen van mijn Windows 10?
Gewoon voor de zekerheid...
Ik wil nl proberen om Windows 10 te installeren met GPT ipv MBR.

Gr. Rick.

Ja, dat is met Windows 10 hetzelfde zoals bij Windows 8. De productie code die opgeslagen is in het bios, kan worden uitgelezen met bepaalde tools. Echter is deze productie code wel gecodeerd, dus is het wel wat moeilijker om deze uit te lezen dan zoals het vroeger was (Windows 7 en vorig). Hier is een link naar een webpagina met een tutorial. Normaal word Windows 10 zelfs automatisch geactiveerd.

Oh, geweldig!:thumb:

Ik ga er even mee aan de slag, laat t morgen weten..

Ja, dat is met Windows 10 hetzelfde zoals bij Windows 8. De productie code die opgeslagen is in het bios, kan worden uitgelezen met bepaalde tools. Echter is deze productie code wel gecodeerd, dus is het wel wat moeilijker om deze uit te lezen dan zoals het vroeger was (Windows 7 en vorig). Hier is een link naar een webpagina met een tutorial. Normaal word Windows 10 zelfs automatisch geactiveerd.

moeilijk om uit te lezen ??
duurt 5 seconden en klaar ==> http://www.lazesoft.com/lazesoft-windows-key-finder.html

Nou, meneer de Jean,

Ik heb uw suggestie geprobeerd, en dit is het resultaat.
Windows 10 heeft een andere productcode als de oorspronkelijke Windows 8, getuige de uitkomst van dit programmaatje.
Productcodes.jpg

Ik ga nu aan de slag met een schone installatie van Windows 10 1511, en zal t resultaat hier ook melden.
Dank alvast!

Het is gelukt!

Windows 10 Home, nieuwe productcode ingegeven, en zodra Windows was opgestart, was die ook geactiveerd.

Activatie W10.jpg

Ook wil ik Jensvde bedanken, achteraf had je toch gelijk.
Alhoewel ik wel een productcode moest invoeren, had ik ook die van Windows 8 kunnen gebruiken, getuige dit artikeltje van Microsoft.

Bij deze dus bedankt heren, fijne zondag nog!!

Gr. Rick.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan