productcode windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wilma9160

Gebruiker
Lid geworden
16 aug 2010
Berichten
38
Goedenavond,

Ik heb twee jaar geleden mijn laptop gekocht. Hier was een windows7 versie op geïnstalleerd. Ik heb daar nooit problemen mee gehad. Een tijdje geleden is mijn lapop drie keer achter elkaar naar de Acerfabriek gestuurd omdat de computer steeds vanzelf uitging.
Nu krijg ik steeds de melding dat ik windows7 moet activeren.
Ik wil dat wel doen natuurlijk, maar kan ik ergens een legale productcode kopen zonder dat ik een heel nieuw pakket van windows7 moet aanschaffen?

Met vriendelijke groet,
Wilma
 
Staat de code niet gewoon op de onderkant van de laptop,als die niet werkt gewoon met een boze smoel bij acer aankakken
 
Hallo,

Er staat inderdaad een productcode aan de onderkant van de laptop. Deze werkt helaas niet (meer). Ik denk dat Acer er een nieuwe Windows 7 versie op heeft gezet met een tijdelijke licentie van 60 dagen. En ik heb Acer al gebeld, maar die zeggen dat het een proefversie is die na 60 dagen vervalt. Maar dat klopt niet. Toen ik dat zei, verwees ze me naar Microsoft. Lekker makkelijk dus van hen. Mijn laptop is een Acer Aspire.
Weet iemand waar ik dan een nieuwe productcode kan kopen? Ik wil er dan wel wat voor betalen, maar ik wil niet een volledig nieuwe windows 7 installatie doen.

Met vriendelijke groet,
Wilma
 
Probleem ligt idd bij Acer, maar om jezelf veel moeite en tijd te besparen kun je best even met de Microsoft Licensing desk bellen. Telefoonnummers staan in het activatiescherm van Windows. Gewoon uitleggen wat het probleem is en je originele code noemen.
 
Ok, ga even naar start, Computer, RechterMuisKlik, Eigenschappen.

In het scherm vind je de versie van Windows die je gebruikt (Home, Premium, Ultimate, etc.).
Vergelijk of de geinstalleerde versie overeenkomt met de versie die op de COA-sticker op de achterkant staat.

Zoja, klik je onderin het scherm op Nieuwe produktcode invoeren, & voer daar de produktcode in die op je COA-sticker staat.
Controleer of je dan wel weer kan Activeren

Zonee, probeer opnieuw te Activeren, maar dan per telefoon. Lukt dat niet Automatisch, kies er dan daarna voor om je door te laten verbinden met een Microsoft-medewerker.
Leg die het probleem uit, & waarschijnlijk zal die je weer proberen terug sturen naar Acer, & hopelijk voert die dan je produktcode opnieuw in.
 
Ik heb gebeld met microsoft. Die hebben mij weer doorverwezen naar Acer. Dat heb ik toen gedaan en nu moet ik de laptpp weer opsturen zeggen zij. Ben ik de laptop weer anderhalve week kwijt. Is dat dan de enige oplossing?
Wilma
 
Helaas wel. Leverancier heeft de plicht om problemen binnen garantie op te lossen. De keuze hoe hij dit invult, is aan hem.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan