• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Productie registreren en opslaan in een weekoverzicht

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wezenspyk

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2016
Hai allen,

Ik ben bezig met het maken van een registratie formulier van producten met excel. Dankzij dit forum ben ik al een behoorlijk eind op weg geholpen, maar nu loop ik vast en heb ik jullie slimme koppies nodig:P! Eerst even korte samenvatting van wat ik heb, en daarna wat ik wil zien.

Ik werk momenteel met macro's. Heb momenteel een bestand met meerdere tabbladen waar verschillende dingen op kunnen worden gedaan. In het bijgevoegde bestand heb ik een beknopt overzicht. Mijn originele bestand bestaat uit 3 tabbladen. 1. In het invulformulier wordt opgeschreven welk product er wordt gemaakt, hoe groot het product is en de hoeveelheid van het product. Vervolgens drukt de gebruiker op opslaan. De ingevulde gegevens komen in 2. opslag in rijen (Heb een vba gemaakt. Eerst wordt een regel van boven toegevoegd op het tweede tabblad, vervolgens worden de gegevens van het eerste tabblad getransponeerd opgeslagen op de regel die zojuist is gemaakt.) Hopelijk snappen jullie de strekking! Dit is wat ik tot nu toe heb, en het werkt perfect, maaaaar...

Nu wil ik graag dat, bij het opslaan van het invulformulier, niet alleen de gegevens wordt opgeslagen op de vrijgekomen regel op het tweede tabblad, maar ook dat deze gegevens opgeslagen wordt op het derde tabblad alleen dan anders opgemaakt. Graag zou ik dat opgedeeld willen hebben in dagen van de week (met een regel wit tussen de dagen van de week). Het gevolg is dat hier een duidelijk overzicht komt wat elke dag is gemaakt zonder dat je naar de lijst op het tweede tabblad je scheel moet turen!

Aangezien ik dingen in mijn originele bestand heb staan die ik liever niet openbaar stel, heb ik een dummie bestand gemaakt.

Ik snap dat het misschien wat warrig overkomt, maar ik hoop dat iemand het snapt en me hiermee kan helpen. Bij vragen hoor ik die graag!

Groetjes,

JobBekijk bijlage Map1.xlsx

Laatst bewerkt:
Job, waarom zet je niet een draaitabel op de gegevens van blad 2? Dan ben toch heel flexibel en in 1x klaar?

Job, waarom zet je niet een draaitabel op de gegevens van blad 2? Dan ben toch heel flexibel en in 1x klaar?

Dag Ginger,

uiteraard heb ik daar over nagedacht. Wat ik echter wil is een enigszins vaste opmaak van de dagen. Als er bijvoorbeeld eens op maandag niks wordt gemaakt, wil ik de maandag wel zichtbaar hebben, snappie? Ook wil ik het met 1 druk op de knop gegenereerd hebben, zonder daar elke keer weer nieuwe selecties van te moeten maken..

Persoonlijk zou ik aan tabblad 2 twee kolommen toevoegen, weeknummer en weekdag.
Als je er dan een filter aan toevoegt kun je per weeknummer en eventueel per dag zien wat de stand van zaken is.

Groet

Bijlagen

Waarom plaats je geen voorbeeld bestand met hoe het er werkelijk uitziet en met de macro's erin?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan