• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Productieplanning op basis van orderboek/ oplopende celverwijzing?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dropbeats

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 dec 2024
Mijn vraag
ik heb een celverwijzing die refereert naar laat ons zeggen "A1", in deze cel staat tekst of een getal.
In mijn cel die verwijst naar A1 krijg ik logica gewijs de inhoud hiervan.

Nu wil ik een productieplanning opstellen op basis van een orderboek.

Voor de eerste stap in mijn planning verwijs ik naar "A1" voor het product en "B1" voor de aantallen

Als mijn dagcapaciteit gehaald is wil ik de volgende dag automatisch verder plannen met de eerste lijn uit mijn planning "A1" "B1"

Als het order compleet is wil ik graag automatisch het volgende product inplannen zijnde "A2" en "B2".

Mijn intiële idee was op de celverwijzing van het voorgaande product op te hogen maar dit krijg ik niet voor mekaar.

Ik ben relatief goed onderbouwt in excel maar krijg deze niet voor elkaar voor de ene of andere reden.

Bijlagen

Euhh, heb je de goeie bijlage geüpload?
Ik zie nergens een verwijzing of wat diens zij.

Euhh, heb je de goeie bijlage geüpload?
Ik zie nergens een verwijzing of wat diens zij.
Peter,

Klopt wat je zegt de celverwijzing zit er niet in omdat ik deze niet werkend krijg.

Als tekst uitgelegd hoe de tab 'productieplanning er uit zou moeten gaan zien:

Concreet stelt mijn orderboek:
- lijn 1 => product "70A0BT" =>4 stuks nodig
- lijn 2 => product "33A0B" => 13 stuks nodig
- lijn 3 => product "0029A0B" => 14 stuks nodig

De planning zou dan (automatisch) moeten ingevuld worden als zijnde:

Maandag 16/12, capaciteit die dag => 9 producten:
-(lijn 1) "70A0BT" (weergeven bij "product 1") => 4 producten (weergeven bij "aantal product 1")
-(lijn 2) "33A0B"(weergeven bij "product 2") => 5 producten (weergeven bij "aantal product 2")

Vervolgens dinsdag 17/12, capaciteit van die dag => 8 producten
- verder werken aan de 33A0B (weergeven bij "product 1") => 8 producten (weergeven bij "aantal product 1")

Woensdag 18/12 capaciteit => 7 producten
- (lijn 3) "0029A0B" => 7 producten

...

Extra toevoeging het aantal producten per dag wordt beperkt tot 3 stuks ivm omschakeltijden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan