ProductKey

Status
Niet open voor verdere reacties.

jobo182

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2004
hallo,
ik zag via het bestand OEMRESET.log
dat de ProductKey afwijkt met het nummer dat op de sticker staat, die op de pckast zit;
Ik vond al vreemd, dat tijdens de (her)installatie van XP (vorige week geformatteerd) er niet werd gevraagd om het nummer, wat toch normaal zou zijn, denk ik zo.
Ik heb al bij de Help gekeken en gelezen: Bij Sysprep typt u deze code in het bestand Sysprep.inf onder de sectie 'UserData'
maar ik vind dus geen Sysprep.inf

Ook via Everest Home Edition zag ik die foute productsleutel staan.

1.Heeft dit invloed en is dit nog te veranderen ?
2.Hoe kan dit nummer nu veranderd zijn ?
ik heb dus een Sky pc met een recovery gedeelte op de HD.
groetjes, John

De code op de sticker kan wel afwijken. Het gaat om de licentie en niet per se om de code.

De fabrikant van de PC gebruikt vaak een image om de PC's te voorzien van XP. Die hebben dan allemaal dezelfde codes.

Er zijn key-changers op de markt, maar echt nodig is het niet.

Doe eerst eens even dit..bij start, uitvoeren,

regSvr32 C:\WINDOWS\system32\regwizc.dll ---> ok
regSvr32 C:\WINDOWS\system32\licdll.dll ---> ok

Ga dan eens even hier naar toe
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\WindowsNT\Current Version\WPAEvents
en verander in het rechter veld 71 in bv. 42 (maakt niet uit) sluit register..

dan start uitvoeren en plak dit onderste en klik ok

%systemroot%\system32\oobe\msoobe.exe /a

dan kom je in Windows activation Wizard, Windows over internet activeren aanvinken
en klik Product code ingeven, voer de code in en klik bijwerken enz..

Indien je PKey niet meer geldig is krijg je dat meteen voor je kiezen en blijft alles zoals het is..
In elk ander geval heb je het nu weer goed..

P.S.
Indien de administratie het niet eens is met deze post heb ik daar alle begrip voor als deze
dan weer wordt verwijderd.
Bied dan bij deze mijn excuses aan en zal dit nooit meer posten, maar naar mijn gevoel
doe ik hiermee niets verkeerd.:thumb:

Wat voor een pc gaat het om?? een merk pc met een recovery cdrom bijgeleverd die je dan opnieuw gebruikt hebt om te instaleren.
Als dit zo is dan zal er niet om een product code gevraagd worden simpel om de reden die Toborv aangeeft omdat deze al ingebakken zit in het programma.
De manier die Zippe aangeeft valt te proberen maar als de machine naar behoren werkt zou ik het risico niet nemen om per ongeluk of iets fout te doen of tegen een stop aan te lopen waardoor je de machine weer opnieuw zult moeten instaleren.

Hiermee loop je nooit tegen een stop aan als je een code invoerd die niet goed is zegt windows gewoon ongeldige code nadat je bijwerken geklikt hebt en blijft alles bij het oude:)
en ga je gewoon verder zonder soores..

Laatst bewerkt:
hallo,
het gaat dus om een SKY pc, waar de recovery als verborgen gedeelte op de HD staat, ik kan deze starten door in het beginscherm van de pc te kiezen voor F10, dan verschijnt een menu met de keuze 3 mogelijkheden.
Ik had hier dus gekozen om de fabrieksinstellingen terug te zettten. Daarom vind ik het vreemd, dat het keynummer nu afwijkt met dat wat op de sticker staat, dat op de pckast is geplakt;
Ik had al met keyfinder.exe geprobeerd om mijn productkey in te vullen, maar dan verschijnt een venster met de melding: An error had occurred. This was probably caused by the keying of an invalid number. Please check it and try again.
Ik had dus wel het juiste nummer ingetypt, maar dat word niet geaccepteerd. Ik laat het dan nu maar zo, omdat ik geen problemen ondervind.
gr, John

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan