• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Professionaliseren Excelbestand

Status
Niet open voor verdere reacties.
Foutmeldingen

Ik begrijp ook niet dat MS de software zo chaotisch heeft moeten opbouwen... Ik krijg bij elk bestandje ook allemaal foutmeldingen. dan mis ik weer de macro's. Dan weer staat er een fout in een van de bestanden... Ik zit er bovendien mee dat ik niet weet hoe ik de macro's waarin het bestand waar naar ik ben verwezen op het Officeforum kan aanmaken... Dat heb ik steeds gedaan via de optie macro maken in Excel. Is het ook mogelijk om de juiste syntaxis daarvoor in te typen? :evil:

In plaats van allerlei oordelen te geven over de producent zou ik in jouw geval je kennis en vaardigheden vergroten.
Uit de door jou geplaatste bijlage blijkt
- dat je geen idee hebt waarmee je bezig bent
- dat je niets begrijpt van de struktuur en mogelijkheden van Excel en VBA
- dat je zomaar wat wijzigingen (en nog onsecuur ook) aanbrengt.
- dit te hoog gegrepen is voor jou

Mijn advies: begin bij het begin, pas je ambities aan aan je kennisnivo en streef naar het omgekeerde; schaf een boek aan, volg gratis cursussen op internet en bouw je kennis systematisch op (in plaats van chaotisch, zoals je het nu doet).

Bedankt voor die tip

Ja, dat klopt. Daarom ga ik me nu ook bezighouden met gratis cursussen op het gebied van VBA. Ik heb ook al een boek besteld voor 4,50 op leersnel.com Euro Dacht alleen dat ik het direct kon downloaden. Kon vanmiddag nog niet.:eek:

Laatst bewerkt:
Adviezen opgevolgd...

Ik heb je adviezen opgevolgd en kom er wat beter in. Zowel de snelcursus van leren.com, als de software van MS. Ben nu bezig in VBA een database te ontwikkelen. Alleen krijg ik bij het aanmaken van knoppen in het hoofdmenu steeds de meldingen 'End of statement expected' of '.' Wat kan dat zijn? De gewraakte lijen zijn:

Private Sub btnBewerken_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btnBewerken.Click frmBewerken.ShowDialog()End Sub

Private Sub btnPostLezen_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) HandlesbtnPostLezen.Click End Sub

End Sub

Public Class Toevoegen
Private Sub btnToevoegen_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) HandlesbtnToevoegen.Click frm Toevoegen.Show.Dialog()End Sub
End Class

Public Class Verwijderen
Private Sub btnVerwijderen_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) HandlesbtnVerwijderen.Click frm Verwijderen.Show.Dialog()End Sub
End Class

In plaats van allerlei oordelen te geven over de producent zou ik in jouw geval je kennis en vaardigheden vergroten.
Uit de door jou geplaatste bijlage blijkt
- dat je geen idee hebt waarmee je bezig bent
- dat je niets begrijpt van de struktuur en mogelijkheden van Excel en VBA
- dat je zomaar wat wijzigingen (en nog onsecuur ook) aanbrengt.
- dit te hoog gegrepen is voor jou

Mijn advies: begin bij het begin, pas je ambities aan aan je kennisnivo en streef naar het omgekeerde; schaf een boek aan, volg gratis cursussen op internet en bouw je kennis systematisch op (in plaats van chaotisch, zoals je het nu doet).

Als dit de code is waarmee je aan het werken bent, vermoed ik dat je ergens vandaan geplukt hebt. Het werken met class modules maakt geen onderdeel uit van de cursus VBA voor beginners, noch gevorderden (maar zeer gevorderden).
In mijn eerder aangereikte link staat het allemaal wat eenvoudiger (op gevorderden-nivo)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan