Profielwerkstuk android app in Eclipse

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kwakemole

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2010
Hallo,

Ik en mijn groepsgenoten willen voor ons profielwerkstuk havo 5 een android app maken: Het moet een zoekmachine worden voor games. Query principe. De bedoeling is dat je een aantal eisen invoert in de app en zo een lijst krijgt met de games die hier aan voldoen. Wanneer je op zo'n game klikt moet er ook een venster openen waar extra gegevens instaan. Deze database maken we zelf natuurlijk.
Ik denk dat we deze database online moeten plaatsen en dan met java in eclipse een code moeten schrijven waardoor je de lijst die je wil op kan halen op je telefoon.
Heeft iemand een idee hoe we dit kunnen bereiken?

met vriendelijke groet,
kwakemole

Uhm ja, je maakt een app op android en die laat je praten met een database ergens op het net. :-)

Flauw, ik weet het, maar je vraagt feitelijk niets, waar hebben jullie momenteel problemen mee, waar heb je nog geen oplossing voor en waarom zijn de oplossingen die jullie bedacht hadden niet haalbaar?

De database zal inderdaad online moeten komen indien deze voor mensen buiten het lokaal netwerk beschikbaar moet zijn. Verder communiceer je normaal gesproken niet direct met de database (om meerdere redenen) maar via een webservice. Voor het ophalen van gegevens (de games die aan de eisen voldoen) zou je de gegevens in het JSON formaat aan de clients (Android app) kunnen aanbieden. In je Android app maak je vervolgens een interface waar de gebruiker de eigenschappen kan specificeren waarop gezocht moet worden en met een list(view) adapter kun je de resultaten tonen zoals je dat graag zou willen.

(ben even kwijt of het nu een listview adapter is of een list adapter;)

heel erg bedankt voor jullie reacties! Ik zal hier zeker meer onderzoek naar doen.
We zijn nog echte programmeerrookies, maar we zijn desondanks dat erg blij met de hulp!
Meer suggesties zijn natuurlijk altijd welkom.:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan