Profielwerkstuk: differentieren m.b.v. de computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

hlverstoep

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 nov 2007
Hoi,

Ik zit in VWO 6 en ben bezig met een profielwerkstuk. Mijn profielwerkstuk gaat over differentieren met de computer. Veel computers en rekenmachines differentieren namelijk anders dan als je het algebraisch zou doen. Ik wil met mijn profielwerkstuk bereiken dat mijn computer een functie de afgeleide geeft. Dit programma is al zo goed als af, ik heb alleen mensen nodig die het zouden willen bekijken en testen. Hier is een link met meer informatie en een mogelijkheid tot het downloaden van het programma: http://payrollingutrecht.nl/pws
Iedereen die even wil kijken, bij voorbaat dank!

Groeten,

Hidde Verstoep

Hey,

Leuk programmaatje! :thumb: Heeft zo te zien veel functies enz.
Is het misschien een goed idee om er een aparte knop voor X extra bij te zetten? Ik denk dat die vaak gebruikt wordt...
Misschien is het ook handig om de gedifferentieerde functie versimpeld te geven? Dus, als ik (5x^6)+2 wil differentieren, dat er dan naast (0+5(6x^(6-1)1))+0 ook gewoon 30x^5 komt te staan.
Ten slotte is misschien een scrollbar in het rechter witte venster handig, als je eerdere informatie terug wil zien? Dan kun je terug scrollen en die belijken.

Ik weet niet of dat allemaal kan, maar het zijn ook slechts een ideeën ;) Voel je niet gedwongen! :)
In ieder geval goed bezig!

Bedankt voor de reactie. Scrollbar was me nog niet opgevallen omdat dat onder linux wel goed gaat, dat is veranderd. Ook het versimpelen word nu goed gedaan. Ik ga vanmiddag een nieuwe versie uploaden, heel erg bedankt!

Graag gedaan :)
Inderdaad handig om die scrollbar ook voor windows te laten werken. En een versimpelde functie is ook mooier. Wij hebben ook veel wiskunde op school, viel me daarom wel op. ;)
Succes!

Ik heb het programma aangepast. Als iemand nog suggesties heeft zou ik dat zeer op prijs stellen.

Ik heb het programma aangepast. Als iemand nog suggesties heeft zou ik dat zeer op prijs stellen.

Als er een paar getallen in het invul-venstertje staan en ik verplaats de cursor en klik dan op een knop, dan wordt het betreffende karakter achteraan geplaatst. Dit kan best irritant werken als blijkt dat er in het begin ergens een foutje is gemaakt o.i.d.

Ook gaat het tegen mijn (de?) verwachting in :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan