Profile path

Status
Niet open voor verdere reacties.

CODFTW

Gebruiker
Lid geworden
6 mei 2009
Hey mensen van Helpmij,

Ik zit met een klein probleempje. Ik heb namelijk een back up domain controller en een gewone Domain controller. Deze 2 servers staan op verschillende locaties. Is het mogelijk om bij een user account de profile path zo te maken dat het automatisch de juiste server pakt om bij zijn gegevens te komen.

Dit wil ik omdat het netwerk anders veel te sloom gaat worden als die gegevens tussen de locaties door.

Alvast bedankt,

Gebruik Windows-DFS en dan over VPN-Tunnels, dit werkt perfect, maar vereist wel kennis en ervaring. DFS is een verhaal apart.

Velen hebben u hier in voor geweest ;):thumb:

Bedankt voor je reactie maar alle gegevens heb ik laten synchronizeren met elkaar dus alles wat op de 1 staat staat ook al op de ander.

Mijn probleem is alleen in principe dat als een gebruiker tijdelijk op een andere locatie werkt die daar al zijn gegevens vandaan haalt. Dus dat zijn profile path automatisch verwijst naar zijn map met gegevens op de server die op de locatie staat waar hij bezig is.

Mijn excuses ik heb het effe beter doorgenomen en volgens mij lost Windows-DFS inderdaad mijn probleem op. Mijn dank voor je antwoord.

OK Succes, DFS is tricky, ik kan het weten..... wees gewaarschuwd!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan