prog boekje maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

sewage

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2006
Dag allemaal,

Ik werk op een camping en daar moet elke week een programma boekje worden gemaakt voor de animatie. Elke keer is dit weer 1 groot geklooi en ik ben dus op zoek naar een betere manier.

Het gaat om een a3 vel dat aan beide kanten moet worden bedrukt en daarna word dubbel gevouwen. Het programma word nu gemaakt in word. Op 3 kanten komt een tabel met daarin het programma de begin, eind en leeftijd etc. En op 1 kant een tekst vlag met een verhaaltje en hier en daar moeten dan wat plaatjes worden geplaatst. Het probleem is dat als je in word soms 1 tabel verplaats je hele programma weer in puin ligt doordat ineens alles mee beweegt. Of dat als je een tabel verplaats naar een bepaalde plek hij totaal ergens anders terecht komt. Ik heb genoeg van word dus probeer nu steeds iets ander. Ik dacht als ik nou alle tabellen appart maak en dan printscreen en vervolgens weer in word plak ingesteld op transparant zodat ik ze willekeurig overal kan plaatsen het misschien niet meer verspringt maar daardoor verslechterd de kwaliteit weer enorm.

Mijn vraag is hoe kan je simpel een programma maken met tabellen en plaatjes wat je elke week weer aan kan passen?? Want weer een zomer zo door klooien kost echt te veel tijd.

Groetjes,
Jan

Ik zou me eens een keertje echt verdiepen in Word,
want de problemen die je nu opnoemt zijn allemaal te verhelpen en onder de knie te krijgen.

Hangt ook van je printer af. Als een printer optie is om een "boekje" of "booklet" af te drukken dan wordt het simpel. Dan maak je een document van 4 bladzijdes en dan druk je een boekje af.

Welke printer heb je?

Ron

Hoi,

Ik neem aan dat je dus 'Liggend A3' bedoelt?
Je kunt het voorbeeld nemen dat microsoft zelf geeft voor een A5-boekje. Het enige verschil is dat het dan een A4-boekje wordt.
Een alternatief zou wellicht Publisher zijn.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan