[prog gezocht]Beeld klonen (mirror)

Status
Niet open voor verdere reacties.

AtLaNtIs

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2003
Hallo,
Ik ben opzoek naar een programma om het beeld dat ik op mn primaire monitor heb te klonen (spiegelen) naar mn 2e monitor. Dus niet om je bureaublad uit te breiden maar zodat ik een beamer kan aansluiten en tegelijkertijd met mn monitor werken. Het mag geld kosten (maar liever niets natuurlijk)
Met google kan ik niets vinden op ultramon na, dit kost echter 40 euro per licentie en ik heb er minstens 5 nodig dus dat wordt dan teveel..
Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen.
Mvg,
Mark ]-[ Atlantis

hmm, nee niet echt eigenlijk. Ik zie wel staan hoe ik mijn bureaublad uit kan breiden maar dat wist ik al :P Ik ben echt opzoek naar de mogelijkheid om op 2 monitoren exact hetzelfde te laten zien.. (lees ik daar nou overheen ofzo?)

PC of Laptop?
Op laptop zit dit meestal standaard en kun je dit activeren met de Fn-toets in combinatie met een functietoets (meestal F5 of F8). Op de functietoets staat dan CRT/LCD.

Je hebt een splitter nodig voor je videokabel of een videokaart met 2 uitgangen.

Misschien staat hier iets tussen.

Tip: Op 24, 25 en 26 november even op de HCC-dagen in Utrecht rondkijken.

Laatst bewerkt:
kan je graka dat niet standaard aan?

volledig zelfde zal wrs niet lukken, want bewegende beelden worden maar naar 1 doorgestuurd dacht ik...

je zou een vga versterkertje kunnen proberen met 2 uitgangen, 1 voor projector en 1 voor monitorscherm

Hallo,
Ik ben opzoek naar een programma om het beeld dat ik op mn primaire monitor heb te klonen (spiegelen) naar mn 2e monitor. Dus niet om je bureaublad uit te breiden maar zodat ik een beamer kan aansluiten en tegelijkertijd met mn monitor werken. Het mag geld kosten (maar liever niets natuurlijk)
Met google kan ik niets vinden op ultramon na, dit kost echter 40 euro per licentie en ik heb er minstens 5 nodig dus dat wordt dan teveel..
Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen.
Mvg,
Mark ]-[ Atlantis

Je kunt gewoon een tweede monitor aansluiten, dan wordt het beeld gecloond, bij Ati in te stellen, bij weergaves, en bij nVidia, bij clonen, de optie, windows bureaublad uitbreiden naar deze monitor, dan ook niet gebruiken.

Bij Ati kun je zelfs kiezen voor en beamer, bij nVidia zal ook wel zoiets zin.
Gebruik zelf de Omega drivers, waarbij de configuratie iets handiger is, dan die van Ati zelf.

Gebruik het zelf ook, voor spellen zonder netwerk/multiplay, alleen multiplay.

Het is een een PC, er zitten 2 graka's in. 2 x een tseng labs nog iets.. Dus niet van Ati of nVidia. En in windows kan je (dacht ik) alleen je beeld echt klonen als je 2 aansluitingen op 1 kaart hebt zitten.. En dat is dus niet het geval..
en ik ging al naar de hcc :P
en @ tim: Er zijn programma's waarmee het wel kan. ultramon bijvoorbeeld maar dit is geen gratis programma.

Tja, de aangeboden oplossingen zijn gebasserd op de gegeven informatie.:confused:

Met een pci kaart, en een agp, is het ook mogelijk, die geven een gelijk signaal af.

Een uitgebreidere systeemopgave zou meehelpen om je probleem op te lossen.

ok, ik heb nu uit andere pcs al 2 betere kaarten getrokken en erin gezet. Hier komen de PC specs:
AMD durn processor 1 ghz 256 mb ram
gfxkaart 1: RAGE 128 PRO ultra4xl VR-R AGP(microsoft corporation)
gfxkaart 2: SiS 315

Moet je verder nog iets weten?..

Ok nogsteeds niets gevonden.. Maar na overleg worden de licenties aangeschaft van ultramon :thumb:
Iedereen toch bedankt =)
deze kan dicht!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan