Prog gezocht om dubbele bestanden te verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thrillseeker

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2002
Hallo,

de map "Mijn Documenten" van mijn pc (en deze niet alleen) is een enorm onoverzichtelijke wirwar van mappen en (word)documenten geworden. Ik heb maandenlang schoolwerk e.d. opgeslagen zonder veel structuur, vaak één document op verschillende locaties (als backup). Nu zit ik dus met een goeie 500 MB aan tekstverwerkingsbestanden die allemaal rommelig door elkaar zitten. Ik heb al heel wat tijd gestoken in het ordenen van alles maar tis een lastige, tijdrovende karwei.

Het moeilijkst is nog dat sommige bestanden meerdere keren voorkomen. Meestal zijn het kopies, maar soms is er één bestandje waar later nog aan gewerkt is en de kopies ervan zijn dus niet meer up-to-date.

Bestaat er nu een programmaatje dat kan zien welke bestanden op de PC dubbel (of drie-vierdubbel) voorkomen? Dat zou me al veel werk besparen. Backups kan ik dan eens en voor altijd op cd branden ipv ze elders op de pc te laten staan.

Of andere software die kan helpen?

Vriendelijke groeten

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de snelle reactie.
Dat programmaatje is wat ik zoek, maar ik zit nog met een belangrijke vraag:

Kan het programma zien of bestanden werkelijk identiek zijn? Stel dat ik twee dezelfde Word documenten heb met dezelfde naam, maar in het tweede document is later één woordje gewijzigd. Gaat het programmaatje dit dan als identieke bestanden beschouwen? Of worden de "gewijzigd op" data vergeleken om 100% zekerheid te hebben?

Groeten

dat is mij niet bekend gebruik het programma zelf niet

...Stel dat ik twee dezelfde Word documenten heb met dezelfde naam, maar in het tweede document is later één woordje gewijzigd. Gaat het programmaatje dit dan als identieke bestanden beschouwen? Of worden de "gewijzigd op" data vergeleken om 100% zekerheid te hebben?

Groeten

Je kunt natuurlijk altijd de ingebouwde functie van Word gebruiken om twee (bijna) identieke Word-documenten met elkaar te vergelijken.

Mijn favoriet : Doublekiller!!:)

- Freely combinable comparison criteria (file name, size, date and content) dus ook de inhoud wordt vergeleken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan