[Prog] Software lijst opschonen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rimsic

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
15 jan 2005
Hey,

Ik zit wat overbodige troep er af te halen. Wat downloads etc. etc. Maar in me Software lijst staan ook nog programma's die niet verwijderd kunnen worden omdat het uninstall progje niet meer bestaat. Soms krijg je dan nog de melding iets van: Wil je dit uit de software lijst halen (alleen de naam ofzo)

Dit omdat ik laatst mijn 2de partitie ff had geformatteerd omdat die een beetje vol was geworden van niks. En wat games, downloads, muziek. Maar daar stonden dus ook programma's tussen die dus op de software lijst stonden.

Is hier ook een programma voor? Zodat die lijst weer klopt, en niet met overbodige programma's die er niet meer opstaan?

BVD

Lees er hier meer over.

Roby

p.s Je kunt de lijst bij software ook overzichtelijke maken in XP, door het vinkje weg te halen (bij software bovenaan het blad ) bij "update`s weergeven".
Je windows update`s zullen niet meer weegegeven worden.

Laatst bewerkt:
Met regcleaner kan je de "foute"vermeldingen in de software lijst veilig verwijderen.

Download Ccleaner (www.ccleaner.com) en laat hem je register schoonmaken. Alle foute dingen worden netjes verwijdert en als er dan nog iets overblijft, dan kan je dat via "gereedschap" veranderen door het item in de softwarelijst aan te klikken en dan "waarde verwijderen" te nemen.

ccleaner-gereedschap_deinstall.gif

James:)

ok, ik was ff weg. Was even tentamen informatica aan het maken :-) haha. Ccleaner heb ik toevallig vanmorgen gedownload. Ik zal het daar is mee proberen, ik had alleen me history etc. weg gedaan daarmee

Ik zie dat het werkt, met ccleaner. Ik had hem pas net gedownload dus was nog niet verder gekomen dan het verwijderen van cookies en die ander stuff. Heb nu het hele programma doorlopen :thumb:

Echt lekker tactisch is het niet natuurlijk.

Wat je wellicht nog kunt doen is even naar www.jv16.org gaan en de powertools halen. (//regcleaner).

Je kunt daarmee de software lijst cleanen en ook de achtergebleven DLL's (welke je systeem vertragen) en registervermeldingen.

Toevallig kwam ik laatst nog een programma tegen wat vrijwel DE remedie is tegen jouw probleem, die zoekt de geïnstalleerde programma's + installers op je pc en maakt aan de hand daarvan een softwarelijst.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan