prog voor enquete-verwerking

Status
Niet open voor verdere reacties.

frankgbosman

Verenigingslid
Lid geworden
20 jul 2002
Hoi allemaal,

Ik heb een enquete opgesteld (van 24 vragen) en deze is door meer dan 600 mensen ingevuld. Nu ben ik zo dom geweest me pas achteraf (nu dus) af te vragen hoe ik die antwoorden moet verwerken. Ik kan allles in excel zetten, maar op sommige vragen zijn meerdere antwoorden mogelijk, dus dat wordt er ingewikkeld (misschien ook niet).

In ieder geval: weet iemand een progje dat mij kan helpen de gegevens van de enqueteantwoorden te verwerken. Er later grafieken en zo van maken, dat lukt me zelf wel via goeie ouwe excel.

Alvast bedankt.

Staat alles op papier, of heb je de antwoorden digitaal en zo ja in welk formaat?
En zijn bij vragen met meerder antwoorden de mogelijke antwoorden gekozen uit een voor gegeven antwoorden of gaat het om 'vrije tekst' antwoorden?

Laatst bewerkt:
Beste Withaar,

Bedankt voor je reactie. Ik heb alles op paier staan. De antwoorden zijn verdeeld in drie categorieën:
1) antwoorden d.m.v. een cijfer tussen de 1 en de 10 of door ja en nee
2) antwoorden d.m.v. een aantal voorgegeven aantwoorden waar meerdere antwoorden aangekruisd kunnen worden
3) open antwoorden (slechts eenmaal, dus da's nog te overzien).

600....

Das een hoop formulieren.
Je hebt wel speciale scan software maar kijkt me in jou geval niet practisch.
Gewoon de data over typen is waarschijnlijk de snelste oplossing, en waarom daarvoor niet gewoon excel gebruiken.

Bij opties, bewerken kun je instellen dat de volgende active cel niet die er onder, maar die er naast is.
Zo kan je snel met je nummerieke toetsenbord data invoeren op 1 regel, maak van de Ja's een 1 en de Nee's een 2 (of 0) en je kan bijna alles met alleen je nummerieke toetsenbord deel invoeren.

Als je klaar bent kun je de nummerieke waarde eventueel nog vervangen door de tekst met een zoek en vervang actie per kolom (wel even een backup maken voor je daar aan begint :) )

Je zou ook een invoerblad kunnen maken met daarom de vragen en cellen waar de antwoorden in moeten, zijn ze allemaal gevuld druk je op een button en een macro voegt de waarden toe aan een tweede tab blad.
Als je dat handig lijkt kan ik wel een voorbeeld voor je maken.

Laatst bewerkt:
Goed zeg!

De idee om eerst alles numeriek in te voeren en dan te vervangen voor de eigenlijke antwoordtekst, is een goed idee. Simpel. Waarom ben ik er niet op gekomen?

En als je wilt, dan zou ik graag een voorbeeldje willen hebben. Ik heb nog nooit gewerkt met macro's in excel :o

Heb even snel wat gemaakt, maar ik denk dat het bijna handiger is de data 'plat' in excel in te voeren dan hou je beter het overzicht lijkt me.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan