Progamma's sluiten automatisch af

Status
Niet open voor verdere reacties.

Delta Hawk

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2007
Hallo iedereen,

Ik heb al een tijdje dat de computer zelf games afsluit, eerst was het niet zovaak maar het word steeds erger. Maar het is ook alleen met games, ik heb geen virussen, ik heb wel me cpu overgeclockt maar wanneer ik een stresstest doe voor uren blijft me computer stabiel lopen, en onder windows 7 heb ik er ook helemaal geen last van. De timing is ook steeds anders van uitval, en ik heb ook geen temp probleem, strest is me cpu max 57 graden en vga rond de 50 ofzo.Heeft er nog iemand een idee wat het eventueel kan zijn? Ik heb ook al overbodige software uitgeschakelt van me windows dus lijkt me ook wel redelijk sterk dat het aan een progamma kunnen liggen, ik heb altijd standaard skype, msn, firefox en winamp aan onder het gamen. Dat ging altijd goed. Iemand enig idee?

Delta Hawk

Specs

Wat zijn de specs van je pc,in 't bijzonder van je grafische kaart?
Neem aan dat je 'n snelle externe grafische kaart hebt? Dus niet on-board.
Draai 's het hulpprogramma voor directX (run-dxdiag)
Is dat bij alle games zo?
Zo ja welke specifieke games zijn dat dan?
Verder geen foutmeldingen van Windows?
Ga 's in de logboeken kijken (run-eventvwr.msc) waarom ze plotseling zijn afgesloten!
Met wat meer info kunnen we je evt. ook antwoord geven!
Succes.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie.

mijn specs:

Voeding: Xilence 580 watt.
Moederbord: Asus m3a78
Cpu: Amd x2 7850 black edition, standaard 2.8ghz nu 3,08ghz.
Ram: Kingston alles bij mekaar 6gb.
Video kaart: Gtx260
Harddisk: 2 van samsung 250gb sata, 1 tb samsung sata, 1 maxtor 80gb ide.

Ik heb dxdiag ook al gedaan en er staat geen conflicten, ik heb me directx ook nog geüpdatet zonder resultaten.

Bij welke games me het vooral opvalt is battlefield 2, test drive unlimited en crysis warhead, ik speel ook veel call of duty 4 online en daar heb ik er nog niet echt last mee gehad.

Als het spel afsluit krijg ik geen melding, het gebeurd gewoon, windows werkt echter dan wel prima want ik kan daarna gewoon alles doen wat ik wil. In logboeken had ik ook al gekeken maar kom ik ook helemaal niks tegen over fouten of zelfs waarschuwingen.

En wat ik vreemd blijf vinden is in windows 7 heb ik die zelfde games ook draaien (ivm directx 11) en daar draait alles naar behoren.

Echter zou ik anders ook zeggen van het zou kunnen komen omdat ik het heb overgeclockt, maar als ik ook in xp een stresstest voor 5 uur ofzo doe draait me computer nog steeds stabiel, en battlefield 2 vraagt ook niet zoveel tegenwoordig meer aan computers.

Ik hoop dat ik nu voldoende antwoord heb gegeven.

Delta Hawk

Driver

Ik heb hier wel de nieuwste driver voor je kaart gevonden (release date 21-08-2009) of dat wat helpt?
Met de rest lijkt mij niks mis mee en met de specs van die kaart zouden die games geen probleem moeten zijn.
Als je die driver gaat gebruiken is het wel aanbevolen eerst de huidige driver te deïnstalleren (configscherm of bij apparaatbeheer de installatie ongedaan maken)
Kan er verder ook geen verklaring voor geven of er moet 'n gamer onderons zijn die dezelfde ervaring heeft gehad.
Succes verder.

Bedankt voor je reactie, ik had al de aller nieuwste video kaart driver erop gezet en dat hielp niet, echter ben ik er gister avond achter gekomen dat ik toch virussen heb, echter mijn standaard beveilging kon het niet. Ik gebruik nod32 smart security en elke zondag scan ik met super anti spyware. Echter met mijn klachten kwam ik een virus naam tegen, en een prog die hem moest kunnen zien. En het blijkt te kloppen dat ik 2 soorten virussen erop heb, echter krijg ik die er tot nu toe ook niet op. Zowel norman, avg, avira, nod32, spybot search & dostroy, en super antispyware zien hem allemaal niet. Ik heb hem kunnen zien met Spyware fighter van spamfighter. Weten jullie misschien wat ik nog kan doen om die virussen eruit te halen zodat ik nog niet perse opnieuw windows erop moet zetten?

Delta Hawk

uiteraard niet allemaal tegelijk, dan weet ik ook dat me computer bijna niks meer doet en de beveiligingen gaan mekaar alleen maar tegen werken. Ik heb ze natuurlijk allemaal 1 voor 1 gedaan..

De symptomen zijn niet hetzelfde als die ik had, maar naar een tijdje bezig te zijn heb ik er een einde aan gemaakt, in plaats van nog dagen het proberen te redden heb ik nu gezegt van ik stop ermee en ik zet er gewoon schoon windows opnieuw op. Dus dat heb ik ook gedaan en alles werkt weer natuurlijk naar behoren. Iedreen bedanktv oor jullie antwoord en dat jullie me wouden helpen.

Delta Hawk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan