Progje om al je instelling op te slaan..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Allard

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2001
Ik weet dat er een progje voor is..Niksaver.. om alle settings van alle progjes op te slaan, zodat je dat niet opnieuw hoeft in te stellen na een format.. zijn er nog andere progjes of manieren voor?

Bijv mijn winamp setting, opera settings maar ook windows settings (map opties en voorkeuren bijv..)

die wil ik allemaal opslaan en kunnen inladen na een format.. hoe? hoe? hoe?

gr. Allard

Je kan beter regelmatig een backup maken.

Maak van een nieuwe installatie met alle programma's die je wilt gebruiken een z.g.n. "image".
Ik gebruik daar Ghost 8.3 voor.

Plaats Mijn Documenten,Mail,Adresboek en de Favorieten permanent op een andere partitie of schijf,dan blijft deze data buitenschot bij een Windows crash ;)

Een handleiding daartoe vindt je hiet onder punt 72

http://valkarts.nl/pctips/#mydocuments

Verplaats ook programma's die veel aan verandering onderhevig zijn zoals b.v. Opera (volgens mij kun je n.l.de bladwijzers niet apart verplaatsen) en b.v. games waarvan je de scores wilt behouden,met Application Mover,dan worden de register instellingen ook autom. aangepast.

Geen omkijken naar backups op deze manier,tenzij de schijf het opgeeft natuurlijk.

http://www.computeridee.nl/downloads.jsp?rubriek=1620616&id=1808714

http://www.funduc.com/app_mover.htm

Maak na dit alles een image en je bent na een crash binnen 10min weer up to date ;)

Greetz

Laatst bewerkt:
Je kan beter regelmatig een backup maken.

Dat vind ik wel heel leuk gezegd, maar tegenwoordig is thuis regelmatig je systeem backuppen toch een behoorlijk kostbare zaak.

Een gewone systeembackup hier, zonder data te backuppen komt op goed 95 GB (windows + programma's + games). En wil je het "echt veilig" bewaren, dan moet je het niet op een partitie doen, maar extern, dus of een extra harddisk (daar ben ik geen fan van, 1 x hard vallen en backup weg) of tape of DVD's en tape is niet echt gewoon in een thuisomgeving en 20 dvd's branden als backup is te arbeidsintensief en te statisch om daar nog enig plezier in te hebben.

En dan praten we nog niet eens over me 250 GB datapartitie, die elke week wel een keer te vol raakt vanwege veel video-editing en opnames van mijn camera.

OFFtopic
Dat vind ik wel heel leuk gezegd, maar tegenwoordig is thuis regelmatig je systeem backuppen toch een behoorlijk kostbare zaak.

Een gewone systeembackup hier, zonder data te backuppen komt op goed 95 GB (windows + programma's + games).(...) om daar nog enig plezier in te hebben.

En dan praten we nog niet eens over me 250 GB datapartitie, die elke week wel een keer te vol raakt vanwege veel video-editing en opnames van mijn camera.
Als ik jou zo hoor kun je beter een complete dataserver in elkaar zetten. Dan blijft het ook te doen en leuk:p voor zover back-uppen leuk kan wezen.

Ik heb een server met een tapestreamer. :D (oude compaq proliant 2500) En mijn belangrijke backups werken gelukkig altijd nog goed. Maar ook loop ik toch tegen het probleem van opslagruimte aan. Het gaat steeds meer kosten naarmate de tijd vordert en thuis complete systemen regelmatig backuppen is best kostbaar aan het worden.

Ik was ook al met homeserver RC 2 aan het spelen geweest (jammer genoeg alleen nog maar in 2 virtual machines, omdat ik nog geen PC over heb) Die heeft ook een auto-backupfunctie voor computers op het netwerk. Maar de systeemeisen ervan zijn gelijk weer zo hoog dat het never gaat draaien op mijn server.
- 1 Ghz,
- 512 MB ram
- 65 GB harddiskruimte (systeempartitie) voor de install

Geadviseerd wordt om toch ook wel te zorgen voor 250 GB harddisk ruimte per gebruiker voor gedeelde bestanden en backups.

Laatst bewerkt:
Offtopic
Ik heb een server met een tapestreamer. :D (oude compaq proliant 2500) En mijn belangrijke backups werken gelukkig altijd nog goed.
(...)
Geadviseerd wordt om toch ook wel te zorgen voor 250 GB harddisk ruimte per gebruiker voor gedeelde bestanden en backups.

Je bent er flink mee aan het stoeien zie ik al. Succes ermee en ik lees het wel als je een (nieuwe) PC hebt voor je back-ups in de systemen van je op het forum denk ik.
En wat die opslagruimte betreft die wordt bijna per week goedkoper gelukkig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan