• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Prognose omzet per week

Status
Niet open voor verdere reacties.

BarryT

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2021
Hallo iedereen,

Ik ben op zoek naar een manier om inzichtelijk te krijgen hoeveel omzet er per week (in de toekomst) aan komt.
Ik heb hiervoor een bestand met diverse projecten waar onder andere in staat:
Projectnaam Startdatum Einddatum Bedrag Aantal weken Bedrag per week

Een project kan over meerdere jaren worden lopen, is dus niet per definitie in hetzelfde jaar afgelopen.

Ik zat zelf al te denken aan een draaitabel op jaar en weeknummer, maar hoe krijg ik bvb. een tabel gevuld met de bedragen bij de juiste weken?

Als voorbeeld heb ik een bestandje toegevoegd, hopelijk is e.e.a. duidelijk!

Bijlagen

Bedankt voor je reactie.
Het lijkt in eerste instantie wel op wat ik bedoel, maar toch ook niet helemaal.

Met de slicers op startdatum en einddatum (of weeknummers) krijg je alleen de weeknummers te zien waar een project in is gestart.

Ik ben op zoek naar een manier waarop ik kan filteren op eender welk weeknummer in een bepaald jaar, en daar een waarde te zien krijg van de geprognotiseerde omzet van die bepaalde week.
Hierbij moet er dan rekening worden gehouden dat elk weeknummer tussen de startdatum en einddatum wordt gevuld met de omzet per week voor elk project (soms over verschillende jaren heen).

M.a.w. Als project A start in week 10 van 2021, en eindigt in week 20 van 2022... wanneer ik dan ga filteren op week 8 van 2022 wil ik dat de geprognotiseerde omzet wordt gevuld met de gemiddelde week omzet van project A (en alle projecten waar er omzet valt in die bepaalde week).

Edit; Ik heb het geprobeerd met een SOMMEN.ALS functie, maar kriig nog geen goede uitkomst. Bestandje is toegevoegd in de bijlage.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan