Progr. install tijdens Teamviewer sessie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thomasje

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2007
Ik hoop dat ik dit in de juiste area post.

Zoals bekend is het tijdens het installeren van een nieuw programma vaak wenselijk om eventuele draaiende programma's te sluiten. Dit breng mij op de vraag of het mogelijk is om tijdens een Teamviewer sessie op de remote pc een printerdriver te installeren. Ik heb het over Windows 7 pc's.

Laatst bewerkt:
Fijn dan weet ik dat en wat de mogelijkheden bij Teamviewer zijn. Maar kun je verklaren waarom programma's niet hoeven te worden afgesloten?

Bij de installatie van software is het van belang alles af te sluiten. Dat wordt vaak gezegd omdat onder bepaalde omstandigheden voor bepaalde soort software dat zo is. Bijvoorbeeld bij verandering aan de kernsoftware (systeemsoftware) van een besturingssysteem. Vandaar dat sommige windows updates alleen maar bij het afsluiten en starten van windows geinstalleerd kunnen worden.
Maar voor bijna alle andere software dan systeem software telt dat niet. Zo zijn de drivers (bijv. een printerdriver) niet een onderdeel van de kernsoftware van windows, maar "aangeplakte modules".
Vandaar.

Het zou wat anders worden als u software wilt installeren dat te maken heeft, of een onderdeel is, met de software van Teamviewer. Dat zou wellicht problemen geven met Teamviewer actief.

Laatst bewerkt:
Maar als ik middels Teamviewer contact heb met de andere pc, dan is het programma Teamviewer dus actief. Is dat dan geen bezwaar als ik op die computer een printerdriver installeer?

Dat zou gewoon moeten kunnen.

Ik zou zo zeggen: gewoon proberen.
Lukt het niet dan is er nog steeds niets aan de hand.
Maar ik ben er zeker van de kans dat een printerdriver zonder problemen geinstalleerd kan worden groot is.
Wel alleen de driver installeren en niet alle poespas eromheen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan